حماس: عباس باید با برگزاری انتخابات و نه تعویق آن رژیم اشغالگر را به چالش می‌کشید
کد خبر: 3968125
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

حماس: عباس باید با برگزاری انتخابات و نه تعویق آن رژیم اشغالگر را به چالش می‌کشید

حماس تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان در به تعویق انداختن انتخابات به بهانه اجازه ندادن رژیم صهیونیستی برای برگزاری آن در قدس را کودتا علیه توافق ملی فلسطین خواند و از گروه‌های فلسطینی خواست نقشه راهی برای مقابله با تک‌روی‌های جنیش فتح تدارک ببینند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تأکید کرد که تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای به تعویق انداختن انتخابات، کودتایی علیه  مشارکت ملی و توافقات ملی است و فتح و تشکیلات خودگردان را کاملاً مسئول این تصمیم و پیامدهای آن می‌داند.

محمود عباس  شامگاه پنجشنبه، 9 اردیبهشت در پی نشستی که درباره انتخابات در رام الله برگزار شده بود، اعلام کرد که رهبری فلسطین تصمیم گرفت انتخابات را تا زمان تضمین مشارکت مردم قدس در آن، به تعویق بیاندازد، زیرا برگزاری انتخابات باید شامل تمامی سرزمین‌های فلسطین از جمله قدس باشد.

به دنبال این تصمیم، حماس در بیانیه‌ای گفت: ما با تأسف فراوان تصمیم جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبر آن محمود عباس برای برهم زدن انتخابات فلسطین را دریافت کردیم. این اتفاق کودتا علیه مشارکت و توافقات ملی است، در حالی که نباید توافق ملی و مردمی گروگان تصمیم‌گیری یک جناح خاص در فلسطین باشد.

حماس افزود: مردم ما در قدس توانایی خود را در تحمیل اراده خود به اشغالگران ثابت کرده‌اند و همچنین حالا  هم آنها می‌توانند انتخابات را نیز تحمیل کنند، همانطور که در بیانیه خود در روز چهارشنبه 28 آوریل این قضیه توضیح دادیم.

این جنبش تصریح کرد: ما نشست شامگاه پنجشنبه محمود عباس با گروه‌های فلسطینی را تحریم کردیم، چون از قبل می‌دانستیم که جنبش فتح و تشکیلات خودگردان بر اساس محاسبات دیگری که ارتباطی با موضوع قدس ندارد، انتخابات را برهم می‌زنند.

حماس گفت: وقتی محمود عباس در نشست دیشب از انتفاضه قدس برای دفاع از صحن باب العامود مسجدالاقصی و اراده مردم قدس برای رویارویی با اشغالگران سخن می‌گوید، می‌بایست که از طریق برگزاری انتخابات در قدس بدون اجازه گرفتن از رژیم اشغالگر، این رژیم را به چالش بکشد، نه اینکه بالعکس انتخابات را به تعویق اندازد.

این جنبش از گروه‌های فلسطینی و احزاب سیاسی و مدنی فلسطین خواست نقشه راهی را برای پایان دادن به تک‌روی جنبش فتح در فلسطین اتخاذ کنند تا وحدت ملی بر اساس اصولی درست ایجاد شود و همه تلاش‌ها به سمت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و درگیری با او در همه سطوح و میدان‌ها متمرکز شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha