برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم
کد خبر: 3964562
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم

همزمان با فرارسیدن ماه ضیافت الهی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد صیاد شیرازی محفل انس با قرآن کریم امروز در مرکز فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، همزمان با فرارسیدن ماه ضیافت الهی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد صیاد شیرازی و در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران محفل انس با قرآن کریم امروز، 25 فروردین در مرکز فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت برگزار شد.

امیر دریادار دوم مهدی شعبان‌زاده، فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا در این محفل معنوی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از پر فضیلت‌ترین و بهترین ماه‌های خدا محسوب می‌شود، در این ماه مبارک بهترین روز‌ها و شب‌ها قرار گرفته، همچنین فضیلت عبادت در این ماه بسیار زیاد است و دعا‌ها در این ماه به اجابت می‌رسد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید صیاد شیرازی و شهدای ارتش جمهوری اسلامی افزود: صیاد شیرازی نمونه و الگوی رفیع مجاهدت و دلدادگی ارتشی‌های سرافراز در دفاع از خاک و امنیت ایران و انقلاب اسلامی است.

در ادامه حجت‌الاسلام حسن‌زاده، رئیس عقیدتی سیاسی این فرماندهی ماه مبارک رمضان را از نگاه پیامبراکرم (ص) توصیف کرد و گفت: ماه رمضان از برترین ماه‌ها نزد خداست و روزهایش بهترین روز‌ها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست، لذا می‌توان دریافت که رمضان ماه خداست و از خصوصیات آن برکت مغفرت است، تنها ماهی است که اگر یک آیه از قرآن در آن بخوانید گویی کل قرآن را خوانده‌اید، ثواب ذکر و تسبیح آن بسیار است حتی نفس کشیدن و خوابیدن در این ماه فضیلت و ثواب برای مومنان و روزه داران دارد لذا شایسته است برای وارد شدن به این ماه به استقبال آن برویم و خود را آماده بخشش و رحمت خداوند کنیم.

وی پیرامون ارزش و جایگاه روزه از دیدگاه ائمه معصومین(ع) بیان کرد: روزه به عنوان یکی از اعمال پر فضیلت محسوب می‌شود، اما جایگاه و ارزش این عمل بزرگ در ماه رمضان بسیار زیاد است، امام صادق (ع) در این مورد فرموده «روزه سپری در برابر آفات دنیا و عذاب آخرت بوده که فضیلت بسیار دارد».

یادآوری می شود؛ علی ابراهیمی و عیسی صدفی از قاریان برتر کشوری و ارتش در این محفل نورانی که  با حضور هیئت رئیسه، کارکنان و دانش پژوهان در جوار شهید گمنام این فرماندهی برگزار شد، تلاوت کردند.

انتهای پیام
captcha