برگزاری آزمون طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن در گیلان
کد خبر: 3963179
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

برگزاری آزمون طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مرحله دوم آزمون «شبیه‌سازی داوری مسابقات قرآن» امروز در گیلان برگزار ‌شد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان در حاشیه برگزاری مرحله دوم آزمون طرح ملی ساماندهی داوران مسابقات قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: آزمون عملی طرح ساماندهی داوران در گیلان امروز، ۱۹ فروردین با حضور 30 داور همزمان با سراسر کشور در دو نوبت صبح و عصر در سالن اجتماعات اداره‌کل اوقاف گیلان برگزار شد.

وی با بیان اینکه راه یافتگان به مرحله دوم این آزمون، فایل‌های تلاوت ارسالی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف را داوری می‌کنند و همین شیوه به منزله آزمون شرکت کنندگان خواهد بود، افزود: کاربرگ‌های داوری پس از آزمون، جهت تصحیح به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال خواهد شد.

علیزاده گفت: این مرحله با حضور 18 نفر از بانوان و 12 نفر از آقایان در دو بخش داوری قرائت ترتیل و حفظ برگزار خواهد شد، بخش قرائت شامل تجوید، وقف و ابتدا و صوت و لحن خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه پذیرفته شدگان در خرداد ماه برای مصاحبه علمی فراخوان خواهند شد، گفت: مقرر است در نیمه دوم سال‌جاری مجددا آزمون ارتقا داوری مشابهی در سراسر کشور برگزار گردد. مرحله اول این آزمون ۲۴ اسفندماه سال گذشته با حضور 100 داور گیلانی به شیوه غیرحضوری برگزار شد که از این تعداد 30 نفر به مرحله دوم آزمون راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد شرایط یکسان برای بهره مندی از تمامی علاقمندان به داوری مسابقات قرآن کریم، ارتقای کیفیت علمی و فنی داوران، شناسایی و آموزش و تربیت داوران جوان و هدایت استعدادهای جدید به سمت داوری مسابقات قرآن کریم است.

انتهای پیام
captcha