تبلیغ دین تداوم راه اهل بیت است
کد خبر: 3961805
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

تبلیغ دین تداوم راه اهل بیت است

امام جمعه رشت با بیان اینکه تبلیغ دین تداوم راه اهل بیت است، گفت: شیوه تبلیغی شیعه، شیوه انبیای الهی است و استفاده بهینه از زمان مشخصه اصلی آن است.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار با مبلغان طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه گیلان اظهار کرد: تاریخ شیعه زیباترین تاریخ میان تواریخ بشری است چراکه هم منطقی عمل کرده و هم با عقلانیت پیش رفته و هر جایی که کار کرده آبادانی از خود بر جای گذاشته است. صاحبان مکاتب بشری هم از این شیوه استفاده می‌کنند اما چون مقصودشان ناپاک است به نتیجه نمی‌رسند.

امام جمعه رشت روحانیت را از گروه‌های تاثیر گذار در جامعه شیعی و ایرانی خواند و افزود: این گروه شریان اعتقادی جامعه را در اختیار دارند؛ دشمنان در طول تاریخ دریافتند که باید از شیوه تبلیغی مورد استفاده روحانیت شیعه استفاده کنند و اکنون شیعه انگلیسی، اسلام آمریکایی و حتی عرفان‌های نوظهور هم که در دنیا تاخت و تاز می‌کند از برخی شیوه‌های تبلیغی ما تقلید می‌کنند.

وی تصریح کرد: شیوه تبلیغی شیعه، شیوه انبیای الهی است و استفاده بهینه از زمان مشخصه اصلی آن است. اینکه شیعه بهترین تاریخ را داشته برای این بوده که توانسته از زمان استفاده بهینه کند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه عالمان دین سفرشان هم خیر و برکت دارد، گفت: حضور یک طلبه در مناطق مختلف ارزشمند است چه برسد به بیان کلمه و حدیثی که برای جامعه سودمند هم بپردازند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه باید شیوه تبلیغ را به آیندگان برسانیم، خاطرنشان کرد: بستر برای تبلیغ آماده است، البته کار تبلیغ بسیار سخت است اما اجر بی پایان دارد زیرا تبلیغ دین تداوم راه اهل بیت است. مبغلان دین مشمول سخن امام صادق(ع) هستند که فرمودند، همه موجودات آسمان‌ها و ماهیان دریا برای طالب علم دین استغفار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت‌های اقامتی در برخی مناطق فاقد روحانی و مبلغ، گفت: در برخی روستاها که محوریت در مناطق دارند امکانات اقامتی تهیه شود تا چند مبلغ در آن ساکن شوند و به مناطق اطراف اقامت خود آموزش‌های فرهنگی و دینی ارائه کنند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین خواستار فعالیت مبلغان و طلاب متخصص در حوزه تربیت کودک شد و گفت: مبلغین متخصص روانشناسی و فعال در حوزه تربیتی، در مهد کودک برای مربیان خانم برنامه داشته باشند و بر فعالیت‌های تربیتی در مهد کودک‌ها نظارت کنند.

انتهای پیام
captcha