تقدیر از 11 برگزیده کشوری جشنواره فرهنگی و هنری علمدار
کد خبر: 3960198
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

تقدیر از 11 برگزیده کشوری جشنواره فرهنگی و هنری علمدار

از 6 دانش‌آموز و پنج فرهنگی استان گیلان که در جشنواره ملی علمدار موفق به کسب مقام شدند، تجلیل و قدردانی شد.

جمیل عباسی‌غریب، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان امروز در حاشیه تقدیر از برگزیدگان جشنواره ملی علمدار در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: تاریخ مشحون از حضور افرادی است که سیر تحول جوامع را تغییر داده و متحول کرده‌اند.

وی با اشاره به جریان‌ساز بودن برخی شخصیت‌ها در طول زمان حیات‌شان و حتی پس از آن، افزود: شهید سلیمانی نماد یک تفکر در ادبیات ایثار و پایداری است که نه تنها در محدوده جغرافیایی ایران بلکه در گستره منطقه خاورمیانه نقش محوری ایفا کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به شرایط متفاوت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در دوران شیوع کرونا، گفت: در این دوران بسیاری از رقابت‌ها به صورت مجازی و در بستر پیام‌رسان‌های ارتباطی برگزار شده که با وجود برخی محدودیت‌ها شاهد حضور گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان هستیم. 

عباسی‌غریب با یادآوری اینکه حدود سه هزار اثر از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان گیلان به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری علمدار در استان کرمان ارسال شده بود، خاطرنشان کرد: در جشنواره علمدار یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی که به میزبانی استان کرمان در ۱۴ رشته فرهنگی هنری برگزار شد، ۶ نفر از دانش‌آموزان و پنج نفر از فرهنگیان استان گیلان موفق به کسب رتبه‌های کشوری شدند.

وی افزود: دانش‌آموزان «مهدیه سادات حسینی» و «نغمه میرزایی» در رشته نقاشی به ترتیب رتبه اول و هفتم، «مریم فرهادیان» در رشته نامه‌ای به سردار عنوان سوم، «مائده رضایی» و «حدیث رجب‌زاده» در رشته داستانک به ترتیب رتبه پنجم و نهم، «فاطمه اسدی» در رشته خاطره نویسی رتبه ششم را به کسب کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی  آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگیان نیز «مجتبی صفدری» و «سیده فاطمه میرسید» در رشته داستان کوتاه به ترتیب رتبه دوم و دهم، «بیگ محمدی» در رشته خوشنویسی رتبه دوم، «فضل‌الله شعبان‌زاده» و «مهسا نیک‌مانده» در رشته بیان خاطره به ترتیب عنوان پنجم و ششم کشوری را از آن خود کردند.

انتهای پیام
captcha