انجام کارهای پژوهشی از دیگر رسالت‌های موسسات قرآنی است
کد خبر: 3956149
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹

انجام کارهای پژوهشی از دیگر رسالت‌های موسسات قرآنی است

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت فجر نور املش با بیان اینکه انجام کارهای پژوهشی از دیگر رسالت‌های موسسات قرآنی است، گفت: «آموزش قرآن» یکی از وظایف موسسات قرآنی است و علاوه‌بر مباحث آموزشی طبق آنچه که در اساسنامه موسسات فرهنگی قرآن و عترت آمده باید در حوزه «امور تبلیغی و ترویجی» و «پژوهش و چاپ مقاله یا کتاب» هم فعالیت داشته باشند.

یامین یحیی‌پور، مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت فجر نور املش و مولف کتاب «قرآن کتاب انقلاب» در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در خصوص محتوای این کتاب اظهار کرد: کتاب «قرآن کتاب انقلاب» به مناسبت فرارسیدن چهل‌ودومین سالروز پیروزی انقلاب توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت فجر نور املش گردآوری شد و به چاپ رسید.

وی در خصوص محتوای این کتاب افزود: در کتاب «قرآن کتاب انقلاب» به دو نوع انقلاب اکبر و کبیر اشاره شده که در انقلاب اکبر به مبارزه با نفس با استناد به آیات و روایات قرآن پرداخته شده و در انقلاب کبیر هم مسائل اجتماعی و سیاسی بشر از دیدگاه قرآن، کلام امام(ره) و بیانات مقام معظم رهبری بررسی و بیان شده است.

یحیی‌پور با اشاره به اینکه در بین انقلاب‌های جامعه بشری بهترین انقلاب‌‌ها بر مبنای قرآن انجام گرفته است، بیان کرد: در دهه فجر امسال در نماز جمعه املش از کتاب «قرآن کتاب انقلاب» با حضور امام جمعه رونمایی شد.

وی ادامه داد: در پی شیوع کرونا و کم شدن آموزش‌های حضوری از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت بهره‌مند شده و اقدام به تهیه این کتاب کردیم.

مولف کتاب «قرآن کتاب انقلاب» با بیان اینکه در کنار آموزش قرآن، انجام کارهای پژوهشی از دیگر رسالت‌های موسسات قرآنی است، تصریح کرد: «آموزش قرآن» یکی از وظایف موسسات قرآنی است و علاوه‌بر مباحث آموزشی طبق آنچه که در اساسنامه موسسات فرهنگی قرآن و عترت آمده باید در حوزه «امور تبلیغی و ترویجی» و «پژوهش و چاپ مقاله یا کتاب» هم فعالیت داشته باشند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت فجر نور املش خاطرنشان کرد: دو کتاب دیگر هم با محوریت «حضرت معصومه(س)» و «حماسه 9 دی» که از لحاظ تاریخی با انقلاب همسو هستند، در دست چاپ قرار دارد.

وی با بیان اینکه کتاب «قرآن کتاب انقلاب» با رمز «هذا من فضل ربی یا حسین(ع)» رونمایی شده است، ادامه داد: در تالیف این کتاب‌ها چهار ویژگی مهم «بر اساس آیات و روایات»، «بهره‌مندی از کتاب‌های استاد شهید مطهری»، «مناسبت‌های ملی، مذهبی و سیاسی در ارتباط با کار موسسات قرآنی» و «رویکرد انقلاب و دفاع مقدس» همواره مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha