عدول از قانون‌های جامعه دینی، منشا آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3955394
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

عدول از قانون‌های جامعه دینی، منشا آسیب‌های اجتماعی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی به تکریم حقوق شهروندان در جامعه دینی اشاره کرد و گفت: جامعه دینی و ارزشی ما برای انسان و شهروند احترام خاصی قائل است، ما در تمام زمینه‌ها دارای قانون هستیم و عدول از آنها می‌تواند منشاء نابسامانی و آسیب اجتماعی شود.

عدول از قانون‌های جامعه دینی، منشا آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، ناصر خوش خبر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز سوم اسفندماه در آیین افتتاح مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی و گرمخانه شهرداری و همچنین رونمایی از سامانه ثبت اطلاعات آسیب دیدگان اجتماعی شهر بیرجند اظهار کرد: تأسیس مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی و گرمخانه، نماد مسئولیت پذیری شهرداری بیرجند در حوزه اجتماعی است.

وی افزود: هدف گذاری هوشمندانه شورای اسلامی شهر و شهرداری در کنار مسئولین حوزه اجتماعی و سیاسی، دقیق و مبتنی بر نیازهای استان است.

خوش خبر یادآور شد: راه‌اندازی مرکز خدمات اجتماعی، ۵۰ درصد از کار است و مابقی آن باید با انجام فعالیت‌های تخصصی و با عزم جدی دستگاه‌های مرتبط با تکدی گری شکل بگیرد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی به تکریم حقوق شهروندان در جامعه دینی اشاره کرد و گفت: جامعه دینی و ارزشی ما برای انسان و شهروند احترام خاصی قائل است، ما در تمام زمینه‌ها دارای قانون هستیم و عدول از آنها می‌تواند منشاء نابسامانی و آسیب اجتماعی شود.

خوش خبر به ظرفیت کم نظیر خیرین و مسئولین دلسوز در کنار مردم آگاه و بصیر استان در بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اشاره و اظهار امیدواری کرد: با تعامل و انسجام نیروی انسانی کارآمد استان، کمتر شاهد این نابسامانی ها در سطح جامعه باشیم.

وی به لزوم مقابله با تکدی گری سازمان یافته اشاره و تصریح کرد: نباید افراد بی خانمان، بی سرپناه و ... را رها کرد بلکه باید آنها را در چرخه بازپروری و بازتوانی قرار دهیم.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی از مکاتبه با وزارت کشور در خصوص تخصیص اعتبار به این مرکز گفت و اظهار کرد: تخصیص این اعتبار ویژه در کنار اعتبارات شهرداری، تأثیر گذاری بیشتر این مرکز را به همراه خواهد داشت.

خوش خبر به لزوم اجرای برنامه مدون، علمی و به روز این مرکز توسط مدیران آن تأکید کرد و ادامه داد: رها کردن افراد آسیب دیده در جامعه، هزینه‌های زیادی را به اعتماد اجتماعی وارد می‌سازد و چهره بدی از انضباط اجتماعی را در شهر به نمایش می‌گذارد؛ لذا همه موظفیم شهرداری را در این حوزه یاری کنیم.

وی از کاهش آمار متکدیان در استان گفت و یادآور شد: تعدادی از این افراد به آغوش خانواده‌های خود برگشته‌اند و به جهت اهمیت موضوع، پایش‌های بعدی باید در این خصوص صورت گیرد تا شاهد کاهش چشمگیر آمار متکدیان در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha