نفرات برتر جشنواره سراسری سرود نداجا در رشت معرفی شدند
کد خبر: 3955256
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

نفرات برتر جشنواره سراسری سرود نداجا در رشت معرفی شدند

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری سرود نیروی دریایی ارتش(آوای دریا) با معرفی نفرات برتر در فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری سرود نیروی دریایی(آوای دریا) با حضور جانشین فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش و رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا و معرفی نفرات برتر عصر روز گذشته، دوم اسفند در رشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام مظفری‌نژاد، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا با بیان اینکه استکبار تمام وقت خود را صرف ترویج فرهنگ غلط غربی کرده است، اظهار کرد: مسئولان امر باید در ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی به شکل جهادی عمل کنند، امروز دشمن از طریق جنگ فرهنگی وارد شده است و می‌بایست با اقدامات فرهنگی در برابر بی فرهنگی غرب مقابله نماییم زیرا فرهنگ ما برگرفته از آرمان‌ها و اعتقادات و یک پشتوانه وسیع اعتقادی است که اگر به خوبی اجرا شود می‌تواند در هر زمینه‌ای موفق ظاهر شود.

وی افزود: هر جا که موضوع دفاع مقدس و اعتقادات هست توانسته‌ایم پیشرفت کنیم، بعضی از سرودها ماندگار و به خوبی در یادها می‌ماند و اگر یک سرود و شعر با محتوا دارای پیام فرهنگی باشد تأثیر خود را در جامعه نهادینه می‌کند و گاهی از یک سخنرانی تأثیرگذاریش بیشتر است.

مظفری‌نژاد با اشاره به نگاه ویژه رهبر انقلاب به مقوله شعر و سرود گفت: توجه ویژه مقام معظم رهبری در برگزاری جمع‌های شعرخوانی به صورت منظم با دعوت از شعرای مطرح کشوری نشان از تاثیر گذاری شعر و سرود در نشر ارزش‌های دینی و اجتماعی جامعه است.

وی تصریح کرد: الحمدالله جشنواره‌های سرود در نیروهای مسلح شتاب بیشتری گرفته است و پیام آن نشر ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی، ایثار و جانفشانی در جامعه است و در این زمینه با وجود هزینه‌های هنگفت استکبار در شبکه‌های معاند و فضای مجازی می‌بایست عزیزان بیشتر تلاش کنند.

در ادامه امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در ایجاد محور مقاومت و جهانی شدن آن در برابر یاوه‌گویی‌های استکبار، اظهار کرد: اهمیت ایران و کشورهای منطقه هم از منبع انرژی‌های خدادادی و هم به لحاظ ایدئولوژیک بودن آنها است که وحشت غرب و نظام سلطه را در پی داشته است.

وی سرود را نوعی از شعر بسیار تأثیرگذار دانست و بیان کرد: سرود با محتوای نتایج مثبت و اثربخش فرهنگی زیادی به همراه دارد و ما می‌توانیم با انتخاب موضوع درست و همگام با اتفاق‌های روز جامعه تولیدات این حوزه را با سبک زندگی ایرانی و اسلامی پیوند دهیم.

کاویانی افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی موجب تقویت فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است که می‌تواند ما را در توسعه انقلاب شکوهمندمان توانمند سازد؛ سرزمین‌های اسلامی گسترده است، اما اسلام ناب در ایران شکل گرفت و ظرفیت ائتلاف سازی در ایران بسیار قوی است و ما باید در توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی که پیام عزت اقتدار و استقلال خواهی است بکوشیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش تصریح کرد: جشنواره‌های فرهنگی بیانگر اعتقادات کشور است و سرودها و شعرهای کشور برگرفته از اعتقادات دینی ما است و رمز ماندگاری سرودهای انقلابی در همین است.

یادآوری می‌شود، چهارمین جشنواره سراسری سرود نداجا با توجه به شرایط بیماری کرونا در رشته تک‌خوانی به مدت سه روز و با حضور 34 شرکت کننده در مقاطع کارکنان پایور و وظیفه و فرزندان پسر کارکنان نیروی دریایی از سراسر کشور و به صورت منطقه‌ای در رشت، سیرجان و تهران برگزار شد و نفرات منتخب به جشنواره سراسری سرود ارتش اعزام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha