مشارکت بیش از ۶۱ هزار دانش‌آموز گیلانی در مرحله دوم راهیان نور مجازی
کد خبر: 3954453
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

مشارکت بیش از ۶۱ هزار دانش‌آموز گیلانی در مرحله دوم راهیان نور مجازی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۶۱ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دوره دوم متوسطه استان به صورت مجازی در مرحله دوم برنامه راهیان نور شرکت کردند.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، امروز 28 بهمن در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: مرحله دوم راهیان نور مجازی دانش‌آموزان استان گیلان در هشت مرحله طی روزهای 18 تا 21 بهمن‌ در ایام خجسته چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری موفق مرحله نخست اردوی مجازی راهیان‌نور در هفته آخر آذر ماه سال‌جاری با حضور ۳۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز دوره متوسطه دوم، افزود: با همکاری سازمان‌های گردشگری، ستاد راهیان نور سپاه پاسداران، بسیج دانش‌آموزی و معاونت پرورشی و فرهنگی استان گیلان، مرحله دوم با سبک و سیاق جذاب برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در تشریح محتوای برنامه‌های اجرا شده، تصریح کرد: این برنامه‌ها در دو نوبت از منطقه عملیاتی جنوب(خوزستان) صبح‌ها با عنوان «از مدرسه تا معبر» و عصرها نیز با عنوان «روایت خوبان» اجرا شد.

رحمتی با اشاره به تنوع برنامه‌های اجرا شده در راهیان نور مجازی خاطرنشان کرد: خاطرات دانش‌آموزی از اردوی‌های راهیان نور سال‌های گذشته، روایتگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، مسابقه پیامکی، نمایش کمدی، معرفی یادمان‌های شهدای دفاع مقدس، معراج شهدای خوزستان، شلمچه طلائیه، اروند کنار، هویزه و اردوگاه شهید حبیب الهی از جمله این برنامه‌هاست که دانش‌آموزان از آن به صورت مجازی در شبکه شاد بازدید کردند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب که راهیان‌نور یک فناوری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران به نسل آینده ساز کشور دانستند، بیان کرد: حضور فعال دانش‌آموزان در تحقق و تبیین اهداف گام دوم انقلاب ضروری است و اجرای راهیان نور مجازی دانش‌آموزی یکی از شیوه‌های ایجاد ارتباط معنوی دانش‌آموزان در تربیت علمی و ایمانی و همچنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در مرحله دوم راهیان‌نور مجازی 61 هزار و 400 دانش‌آموز گیلانی به صورت برخط و یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان به صورت آفلاین از برنامه‌های این دوره بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha