۱۴۵ نفر از کادر درمان شهید خدمت سلامت شناخته شدند
کد خبر: 3952597
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
تقوی‌نژاد:

۱۴۵ نفر از کادر درمان شهید خدمت سلامت شناخته شدند

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۲۵۲ پرونده شهید برای کادر درمان تشکیل شده است، گفت: در حال حاضر ۱۴۵ پرونده شهید خدمت کامل شده و به تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا رسیده است.

۱۴۵ نفر مصداق شهید خدمت سلامت شناخته شدندبه گزارش خبرنگار ایکنا، سیدکامل تقوی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، در نشست خبری ویدیو کنفرانسی این وزارتخانه که امروز ۱۹ بهمن‌ماه برگزار شد، با اشاره به دریافت مجوز ۵۲ هزار مورد استخدام در این وزارتخانه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ گفت: از سال ۹۲ تا ۹۶ سالی هفت هزار نفر و در دو سال گذشته نیز سالی ۲۶ هزار نفر به مجموعه کارکنان سلامت اضافه شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی ۲۴ بهمن وزارت بهداشت، گفت: این آزمون برای جذب ۳۹ هزار پست است و از هر پنج نفر، یک نفر جذب می‌شود. در این آزمون همچنین قرار است ۱۵ هزار پرستار جذب شوند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه نسبت پرستار به تخت در سال ۹۲ حدود ۰.۹ بوده است، گفت: با استخدام‌های انجام شده قرار است این نسبت به ۱.۱ افزایش پیدا کند. همچنین قرار است به ازای هر ماه خدمت، دو امتیاز برای کسانی که در مدت مبارزه با کرونا با ما همکاری کردند، اضافه شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: با افزایش زیرساخت‌ها نسبت تخت از ۱.۶ تخت به ازای هزار نفر به ۲.۰۳ رسیده که رشد قابل توجهی است. در سال ۹۹ توسعه تخت‌های ویژه بیمارستانی نیز اتفاق افتاد. قبل از سال ۹۲، چهار هزار و ۹۶ تخت داشتیم که در سال ۹۹ دو هزار و ۱۶۱ تخت ویژه بیمارستانی اضافه شد.

تقوی‌نژاد با بیان اینکه یکی از فاکتور‌های بسیار اساسی در بهبود بیماران کرونا توسعه ظرفیت اکسیژن‌ساز‌هاست، گفت: ظرفیت سال ۹۹ حدود ۳۳۰ درصد رشد کرده است و مجموع کل دستگاه اکسیژن‌ساز به ۳۲۶ هزار لیتر بر دقیقه رسیده است. در سال ۹۲ همزمان ۲۰ هزار بیمار را می‌توانستیم اکسیژن‌رسانی کنیم که در آذر امسال به ۶۵ هزار بیمار افزایش پیدا کرده است.

تقوی‌نژاد همچنین در رابطه با رشد حقوق و مزایای کارکنان وزارت بهداشت، گفت: حقوق کارکنان نسبت به سال ۹۷ بالغ بر ۱۳۰ درصد رشد پیدا کرده است. نکته مهم ایجاد عدالت در میان گروه‌های مختلف همکاران است که هم پای رشد حقوق و مزایای همکاران رسمی و پیمانی، تلاش شد قرارداد‌های شرکتی و ... نیز افزایش پیدا کند. در حال حاضر میزان حقوق کارکنان غیر رسمی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد حقوق همکاران رسمی است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تا امروز ۲۵۲ پرونده برای جان باختگان کرونا تشکیل شده است، گفت: در حال حاضر ۱۴۵ پرونده شهید خدمت کامل شده و به تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا رسیده است.

تقوی‌نژاد بیان کرد: وزیر بهداشت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان اداری و استخدامی و رئیس بنیاد شهید در کمیته مربوطه حضور دارند. براساس آیین‌نامه، شهدای خدمت از سوی این کمیته تعیین مصداق می‌شوند. بیشترین تعدادی که تعیین مصداق شده‌اند، پزشکان عمومی و متخصص سپس مشاغل عمومی و گروه سوم پرستاران هستند.
 
تقوی‌نژاد اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۸ مطالبات کادر درمان به طور متوسط ۱۶ ماه بود. در برخی شهرستان‌ها مشاهده شده که همکاران ما ۲۴ ماه مطالبات را دریافت نکرده بودند. با پیگیری‌های انجام شده در اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی اکنون مطالبات پرداخت شده و به طور متوسط میزان مطالبات به چهار ماه رسیده است.
 
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزیر بهداشت همچنین از رشد بودجه وزارت نظام سلامت خبر داد و گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۵۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. بیشترین رشد مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی بود که حدود ۷۳ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است. در سال ۹۹ در مجموع ۶۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دانشگاه‌ها بودجه داشتند.
 
تقوی‌نژاد همچنین در رابطه با هزینه‌های واکسن نیز گفت: یک مرحله در رابطه با اعتبار کوواکس بوده که حدود ۲۲۵ میلیارد تومان صورت حساب صادر و پرداخت شده است. اعتبارات برای واردات واکسن از روسیه نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که در اختیار هیئت امنای ارزی قرار گرفته است و تا کنون حدود ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای واکسن داده شده است. البته با سازمان برنامه و بودجه تفاهم شده که از محل اعتبارات یک میلیارد یورو که حدود ۷۰۰ میلیون یورو آن اختصاص یافته و ۳۰۰ میلیون مطالبه داریم، بقیه اعتبارات مورد نیاز واکسن نیز تأمین شود.
انتهای پیام
captcha