مردم گیلان 27 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
کد خبر: 3947715
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
از ابتدای سال تاکنون؛

مردم گیلان 27 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان گفت: مردم نیکوکار گیلان، طی ۱۰ ماه نخست امسال بیش از ۲۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان امروز 25 دی ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان گیلان پرداخت زکات مستحب است، اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته ۲۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به میزان ۱۷۴ درصدی تحقق برنامه پیش‌بینی شده جمع آوری زکات در استان، افزود: این مقدار در ایام مشابه سال گذشته ۱۵۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده است.

اهرابی با تاکید بر مصرف زکات برای رفع فقر و مشکل نیازمندان، گفت: بخشی از مبالغ زکات جمع آوری شده، در بخش‌های مسکن، جهیزیه، معیشت و هزینه‌های درمان و تحصیل مددجویان تحت پوشش هزینه می‌شود و مابقی توسط شورای زکات در همان محل جمع آوری شده، بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تصریح کرد: تشکیل هزار و ۵۰۰ شورای زکات استان، آموزش عاملین زکات، نشست و دیدار با مدیران کارخانه‌های برنج، بهره‌گیری از ۲۵۰ مبلغ افتخاری از مجموعه اقداماتی است که در استان باعث افزایش پرداخت زکات شده است.

اهرابی، با اشاره به مشخص بودن و مجوز افراد و متولیان جمع‌آوری زکات، گفت: افراد، گروه‌ها و موسسات باید با مراجعه به دبیرخانه زکات، مجوز دریافت کنند تا جمع‌آوری و توزیع زکات به صورت متمرکز انجام شود.

یادآوری می‌شود؛ سال گذشته در مجموع ۱۷۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شد.

انتهای پیام
captcha