تلویزیون بدهی فارابی را تقبل نکرد تا فیلم ضدداعشی پخش کند
کد خبر: 3946532
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
امیرحسین شریفی در گفت‌وگو با ایکنا:

تلویزیون بدهی فارابی را تقبل نکرد تا فیلم ضدداعشی پخش کند

تهیه کننده «آوازهای سرزمین من» گفت: تلویزیون نسبت به این فیلم نامهربان بود، چون اگر بدهی 200 میلیون تومانی فارابی را تقبل می‌کرد، قادر بود آن را از تلویزیون پخش کند اما مدیران رسانه ملی از انجام چنین کاری خود‌داری کردند. 

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: از  نگاه من حاج قاسم سردار عشق بود که در قلب همه مردم ایران و منطقه جایگاهی ویژه داشت و هیچگاه همراه ثروتمندان نبود. ایشان همیشه با فقرا همنشین و درد آنها را مشکل خود می‌دانست.

وی ادامه داد: فیلمی با نام «آوازهای سرزمین من» تهیه کرد‌ه‌ام. موضوع اثر داعش و نزدیکی ادیان است. این فیلم به سردار سلیمانی تقدیم شد. جالب است بدانید این فیلم را سردار تماشا کرده بودند و از آن رضایت نیز داشتند، اما جالب است اینچنین کاری از سوی مسئولان سینمایی با موانع مختلف مواجه شد، به‌نحویکه هنوز بعد از چند سال فرصت اکران یا نمایش تلویزیونی آن فراهم نشده است!

این تهیه‌‌‌کننده گفت: تلویزیون نیز نسبت به این فیلم نامهربان بود، چون اگر بدهی 200 میلیون تومانی فارابی را تقبل می‌کرد، قادر بودند آن را از تلویزیون پخش کنند اما مدیران رسانه ملی از انجام چنین کاری خود‌داری کردند. 

تهیه‌کننده سریال «روزهای بیقراری» در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اتفاقاتی که در زندگی حاج قاسم رخ داده به اندازه‌ای گسترده است که می‌توان بر مبنای آن فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری ساخت. برای نمونه به موضوع نزدیکی ادیان اشاره می‌کنم. حاج قاسم با اقدامات خود شرایطی را در کشوری چون؛ لبنان فراهم آورد که شیعه، سنی و مسیحی به خوبی در کنار هم زندگی کنند. این اتفاقی است که درباره آن چندان حرف زده نشده است، هرچند من در فیلم «آوازه‌های سرزمین من» به این امر اشاره دارم.

وجه سلحشوری حاج قاسم را در سینما تصویر کنیم

این تهیه‌‌کننده یادآور شد: وجه سلحشوری و شجاعت وی که دیگر برای همه مردم دنیا آشکار است. آثاری که در این رابطه می‌تواند تولید شود جذابیت بسیار بالای سینمایی دارد که تنها تصویرسازی آن از عهده نهادهای دولتی بر می‌آید، چراکه هیچ بخش خصوصی در کشورمان نمی‌تواند تامین‌کننده لجستیک فیلمی باشد که در آن قرار است یک عملیات در سوریه یا عراق نشان داده شود. بحث بعدی من به آثاری بر می‌گردد که در آن قرار است به تاثیرات حاج قاسم در زندگی مردم اشاره شود. انسان‌های بسیاری وجود دارند که زندگی هر یک از آنها به نوعی وامدار حاج قاسم است.

وی با بیان این‌که باورمندی به اهداف حاج قاسم شرط موفقیت فیلم‌هایی است که در این حوزه ساخته می‌شود، گفت: افرادی که قرار است تولید فیلم یا سریال‌هایی با محوریت سردار دلها را بر عهده داشته باشند باید به این امر نیز باورمند باشند، والا کاری که بخواهد از روی سفارش ساخته شود هیچ تاثیری نخواهد داشت، البته ممکن است گاهی اوقات سفارشی داده شود و سازنده نیز به آن باورمند باشد. اینگونه کارها را رد نمی کنم، بلکه آثاری که از روی بی‌اعتقادی ساخته شود را بی‌ثمر می‌دانم.

لزوم تنوع ژانری

شریفی در بخش دیگری از سخنانش درباره تنوع ساختار اظهار کرد: فیلمی که با محوریت حاج قاسم در سینما ساخته می‌شود باید چند ویژگی داشته باشد. ابتدا اینکه برای آن پخش بین‌المللی در نظر گرفته شود تا مردم جهان با حقایق وجودی سردار دلها بیشتر آشنا شوند. در ضمن باید چنین آثاری را به زبان‌های مختلف دوبله کرد تا بتوان تاثیرگذاری آن را دامنه بیشتر داد. همچنین لازم است کارهایی که درباره ایشان ساخته می‌شود تنها به یک ژانر خاص خلاصه نشود، بلکه دیگر گونه‌های سینما را هم در بر گیرد. برای مثال به سینمای کودک اشاره می‌کنم.

وی متذکر شد: ژانر کودک یکی از تاثیرگذارترین حوزه‌های سینماست که قادر است نقش چشمگیری در سازندگی جامعه ایفا کند. در این رابطه هم انیمیشن‌هایی ساخته شده است، اما باید فرم و ساختاری که برای آن در نظر گرفته می‌شود عظیم‌تر شود تا جذابیت بصری آن هم رشد پیدا کند.

تهیه‌کننده «اشک و سرما» در پایان تاکید کرد: خواهش می‌کنم اگر قرار است فیلم یا سریالی درباره حاج قاسم ساخته شود از اغراق بری باشد، چون سردار نیازی به این امر ندارد. وی با مردم زیست و برای آنها زندگی کرد، پس باید او را همانگونه که بود، مردمی نشان داد.

انتهای پیام
captcha