بیش از 31 هزار دانش‌آموز گیلانی در اردوی مجازی راهیان نور شرکت کردند
کد خبر: 3943502
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳

بیش از 31 هزار دانش‌آموز گیلانی در اردوی مجازی راهیان نور شرکت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: 31 هزار و 600 دانش‌آموز دوره دوم متوسطه استان به صورت مجازی در مرحله اول اردوی راهیان نور شرکت کردند.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان امروز، 6 دی ماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری برنامه راهیان نور را متفاوت از سال‌های گذشته و در طی چند مرحله برگزار می‌کنیم.

وی افزود: به منظور بهره‌مندی از فرصت اردوها و بازدید دانش‌آموزان در بستر شبکه شاد، برای نخستین بار استان گیلان در بستر شبکه شاد راهیان نور مجازی را راه اندازی کرده است. اردوی راهیان نور مجازی در استان همزمان با هفته بسیج آغاز شده و در ماه‌های بهمن و اسفند اجرا می‌شود که در مرحله اول 31 هزار و 600 دانش‌آموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه در برنامه مجازی راهیان نور در آذرماه امسال شرکت کردند.

رحمتی با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان از این برنامه نوین خاطرنشان کرد: مسابقه پیامکی و روایتگری از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که دانش‌آموزان از آن استقبال کردند. بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب راهیان نور یک فناوری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران به نسل آینده ساز کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: حضور فعال دانش‌آموزان در تحقق و تبیین اهداف گام دوم انقلاب ضروری است و اجرای راهیان نور مجازی دانش‌آموزی یکی از شیوه‌های ایجاد ارتباط معنوی دانش‌آموزان در تربیت علمی و ایمانی و همچنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

گفتنی است؛ مرحله اول اردوی راهیان نور مجازی دانش‌آموزی استان گیلان در مدت 9 روز به صورت کلاس درس از ساعت 11 تا 12 ظهر و از طریق فضای مجازی در شبکه آموزشی شاد و به صورت زنده از محل گلزار شهدای معظم شهر رشت، مزار میرزا کوچک خان جنگلی، گنجینه(موزه) شهدای رشت و گلزار شهدای بندر انزلی با روایتگری راویان یادگاردوران دفاع مقدس برگزار شد؛ سال گذشته در مرحله اول اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان‌نور حدود 2600 دانش‌آموز دختر به مناطق عملیاتی دوران دفاع ‌مقدس غرب کشور اعزام شدند.

انتهای پیام
captcha