اهالی قرآن برکات جامعه اسلامی هستند
کد خبر: 3942464
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

اهالی قرآن برکات جامعه اسلامی هستند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: از برکات جامعه اسلامی وجود اهل قرآن مانند قاریان، حافظان، مفسران و دارندگان رابطه با قرآن است؛ کسی که با قرآن رابطه داشته باشد بی‌نیاز و این بی‌نیازی به معنای غنای روحی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان، امروز یکم دی‌ماه، در مراسم تجلیل از برگزیدگان و مقام آوران گیلانی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: هر کسی هر کاری برای قرآن می‌کند، اولین نفعش به او و بعد به جامعه می‌رسد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه احترام به اهل قرآن مورد سفارش ائمه معصومین(ع) است، افزود: قرآن در سه گروه تأثیرگذار است. نخستین گروه کسانی هستند که با قرآن رابطه دارند؛ نخستین گروهی که قرآن برای آنها جایگاه معنوی می‌سازد اهل قرآن است.

وی با بیان اینکه علمی بالاتر از علم قرآنی نیست، گفت: ملاصدرا، علامه‌طباطبایی و آیت‌الله جوادی آملی از فلاسفه مشهور با وجود شهرت در رشته فلسفه، در خدمت قرآن بودند و تفسیر نوشتند. گروه دوم خانواده اهل قرآن اوست.

آیت‌الله فلاحتی گفت: قرآن اکسیر اعظم است و مانند دارویی که وقتی به انسان تزریق می شود چه بخواهد و چه نخواهد در رفع بیماری مؤثر است، قرآن در هر نفسی که در او نشست اثر می‌کند. سومین گروهی که قرآن تأثیرگذار است افراد جامعه است. جامعه‌ای که در آن بخشی از مردم به دنبال قرآن هستند، دیگر آحاد جامعه نیز از نور به وجود آمده تأثیر می‌پذیرند.

امام‌ جمعه رشت اهل قرآن را اهل‌‌الله توصیف کرد و افزود: از برکات جامعه اسلامی وجود اهل قرآن، قاریان، حافظان و مفسران و دارندگان رابطه با قرآن است؛ کسی که با قرآن رابطه داشته باشد بی‌نیاز است و این بی‌نیازی به معنای غنای روحی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه از بلاهایی که دامن بشریت را گرفته فقر معنوی است، گفت: قرآن هادی برای کسی است که اهتدا و طلب هدایت کند.

گفتنی است، در این مراسم با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان از رضا جانی‌پور نفر اول حفظ 20 جزء، امید رضا رحیمی نفر چهارم حفظ کل قرآن، مژگان نجفی نفر سوم رشته تفسیر و هاجر خورشیدی نفر دوم رشته دعاخوانی مسابقات سراسری قران کریم تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha