مرمت مسجد اردبیلیان رشت ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
کد خبر: 3939848
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

مرمت مسجد اردبیلیان رشت ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: اعتبار پروژه مرمت مسجد اردبیلیان از محل اعتبارات بلاعوض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تأمین شده که فرآیند این پروژه تاکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمد اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، درباره مرمت مسجد اردبیلیان رشت، اظهار کرد: به تازگی بازدیدی به همراه معاون پشتیبانی بنیاد مسکن کشور از این پروژه در حال مرمت داشتیم. اعتبار پروژه از محل اعتبارات بلاعوض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تأمین شده و فرآیند مرمت این پروژه تاکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: اکنون سربندی بنا در حال انجام است و کلیات کار تأسیساتی برنامه‌ریزی شده و کاشی‌های قدیمی پروژه در کارگاه احیای مصالح سنتی ترمیم شده است.

اکبرزاده با بیان اینکه مسجد به عنوان پایگاه اجتماع مردم و زمینه‌ساز ایجاد وحدت و همبستگی هرچه بهتر و بیشتر در میان اقشار مختلف اسلامی است، گفت: در تلاش هستیم تا هر چه سریعتر مرمت این بنای ارزشمند انجام شود.

گفتنی است؛ «مسجد اردبیلیان» قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد که محل عبادت و برگزاری مراسم‌های گوناگون اردبیلی‌ها مقیم رشت بوده است.

انتهای پیام
captcha