از معضل تعطیلی کتابخانه‌ها در گتوند تا گلایه از مسئولان
کد خبر: 3935553
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

از معضل تعطیلی کتابخانه‌ها در گتوند تا گلایه از مسئولان

رئیس اداره کتابخانه عمومی گتوند بیان کرد: در سطح شهرستان، هفت کتابخانه فعال وجود دارد که متأسفانه کتابخانه‌های شهر ترکالکی و سماله به علت عدم نیروی انسانی کتابدار تعطیل شدند و کتابخانه مشارکتی پژوهش‌سرای دکتر قیصر امین‌پور نیز با بیش از هشت هزار جلد همچنان تعطیل است.

ابوذر اکبری‌نیا، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی در تشریح برنامه‌های این هفته، اظهار کرد: بیش از ۲۸ برنامه فرهنگی از جمله مسابقه نقاشی، نشست کتابخوان با حضور کتابداران، محفل ادبی، مسابقه کتابخوانی قصه‌گویی به‌صورت مجازی در شهرستان گتوند برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در سطح شهرستان گتوند، هفت کتابخانه فعال وجود دارد که متأسفانه کتابخانه‌های شهر ترکالکی و سماله به علت عدم نیروی انسانی کتابدار تعطیل شدند و کتابخانه مشارکتی پژوهش‌سرای دکتر قیصر امین‌پور نیز با بیش از هشت هزار جلد همچنان تعطیل است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند با بیان اینکه سهم نیم درصد کتابخانه‌ها معضلی است که شهرداری‌ها همکاری لازم را نداشته و به موقع پرداخت نمی‌کنند، اظهار کرد: انتظار داریم که ادارات در بحث کتابخوانی فعال شوند و یک رابطه فرهنگی معرفی و شهرداری‌ها هم سهم نیم درصد را به موقع پرداخت کنند. همچنین دبیران اداره آموزش و پرورش دانش‌آموزان را به خواندن کتاب تشویق کنند.
 
همچنین هدا کاظمی، کتابدار کتابخانه عمومی شهید علیجان امامی گتوند به خبرنگار ایکنا گفت: این کتابخانه دارای بیش از 29 هزار و 395 جلد کتاب در زمینه‌های روان‌شناسی، فلسفه، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم خاص، هنر ادبیات و تاریخ بوده که برای عموم مردم قابل استفاده است.

وی در خصوص راهکار افزایش سرانه مطالعه در شهرستان، بیان کرد: در ابتدا باید مطالعه و علاقه به کتاب نهادینه شود و این امر با سرمایه‌گذاری روی کودکان و نوجوانان بیشترین اثر خود را در بلندمدت خواهد گذاشت. همچنین نشان دادن جایگاه و مقام کتاب کتابخانه به‌عنوان بیشترین فرهنگ تأثیرگذار که می‌تواند روی نسل‌های ما و تربیت آنان تأثیر مستقیم بگذارد.

این کتابدار در پاسخ به اینکه چه انتظاری از مسئولان دارد، گفت: وقتی برخی از مسئولان اهل مطالعه و کتاب و کتابخوانی نیستند چه انتظاری داریم که به کتابخانه و مشکلات کتابخانه‌ها اهمیت بدهند.

حجت‌الله قاسمی یک از نویسندگان شهرستان گتوند نیز به خبرنگار ایکنا اظهار کرد: دولت باید برنامه کاملی جهت حمایت از نویسندگان در نظر داشته و بودجه مخصوص جهت نشر کتاب اختصاص دهد.

وی در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی خواستار شد: ادارات شهرستان هر کدام در فصل خاصی مسابقه کتابخوانی برگزار و جوایز نفیسی جهت ترغیب جوانان و نوجوانان در نظر بگیرند.

داود طهماسبی
انتهای پیام
captcha