احداث مدرسه 14 کلاسه خیرساز اوتیسم در سنندج
کد خبر: 3935353
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

احداث مدرسه 14 کلاسه خیرساز اوتیسم در سنندج

رئیس اداره آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان از احداث مدرسه 14 کلاسه خیرساز اوتیسم در سنندج خبر داد و گفت: این مدرسه پنجاه‌و‌سومین مدرسه اوتیسم کشور بوده که به همت خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است.

خلیل رنجبر، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‎وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر 95 دانش‌آموز اوتیسم در استان کردستان داریم که برای این تعداد دانش‌آموز در سنندج یک مرکز وجود داشت که استاندارد نیست.

وی با اشاره به شرایط و ویژگی‌های مدارس استثنایی و به ویژه اوتیسم، افزود: هزینه ساخت این مدارس پنج تا 10برابر بیشتر از سایر مدارس عادی است.

رئیس اداره آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان با قدردانی از مساعدت خیرین مدرسه‌‌ساز در این امر خداپسندانه بیان کرد: مهندس میرلوحی یکی از خیرین مدرسه‌ساز کشور هزینه ساخت این پروژه آموزشی را بر عهده گرفته‌اند و تجهیزات مورد نیاز این مدرسه را سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی کشور بعد از اتمام تأمین خواهد کرد.

وی نیازهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را متنوع دانست و اعلام کرد: از بین دانش‌آموزان این مجموعه، استعدادهای ویژه‌ای وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه‌ای شود.

رنجبر در پایان یادآور شد: در کنار احداث این مدرسه، سالن اجتماعات و سالن ورزشی، اتاق‌های توانبخشی بر اساس نیاز دانش‌آموزان اوتیسم پیش‌بینی و احداث می‌شود.

انتهای پیام
captcha