کمک ۶۰۰ میلیونی مردم چهارمحال‌وبختیاری در پویش «ایران همدل»
کد خبر: 3934226
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

کمک ۶۰۰ میلیونی مردم چهارمحال‌وبختیاری در پویش «ایران همدل»

مدیرکل بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، ۶۲۵ میلیون تومان کمک نقدی موردی به مددجویان اختصاص یافته و ۶۲۳ میلیون تومان در پویش «ایران همدل» جمع‌آوری و توزیع شده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، نرگس عسگری، مدیرکل بهزیستی استان امروز ۱۹ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به طی روند راه‌اندازی ۳۵ مرکز مثبت زندگی در استان، اظهار کرد: این مراکز هر کدام یک بهزیستی کوچک هستند که خدمات را در نزدیک‌ترین و دردسترس‌ترین محل با نیروهای متخصص و کاردان به مددجویان ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به حوزه‌های گوناگون فعالیت بهزیستی در استان، بیان کرد: در مبحث پیشگیری، که لازم است جدی‌تر پیگیری شود با ایجاد مراکز ژنتیکی در استان در طی چندماه گذشته و با غربالگری، تشخیص و مداخله به‌موقع تا حد امکان از تولد نوزادان معلول جلوگیری می‌شود.

عسگری تصریح کرد: بهزیستی استان فعالیت‌های خود را در زمینه پیشگیری و درمان‌های غیردارویی مصرف مواد مخدر، حمایت از افراد متاثر از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، زنان و کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست، نظارت بر کار کمپ‌ها، مراکز سالمندان شبانه‌روزی و ... با قوت ادامه می‌دهد. در مراکز شبانه‌روزی بازدیدها به‌صورت مجازی انجام می‌شود و اگر بنا باشد فرد جدیدی به این مراکز اضافه شود باید برای حصول اطمینان از سلامت وی، دو هفته را در قرنطینه سپری کند.

وی اقدامان فوریت و مرکز اورژانس اجتماعی را یادآور شد و گفت: افرادی که متحمل آسیب‌های اجتماعی نظیر خودکشی و ... می‌شوند با دریافت مشاوره‌های اولیه و مداخله سریع و سپس حمایت‌های مستمر بعدی کنترل می‌شوند تا از آسیب‌های احتمالی بعدی پیشگیری شود.

عسگری با اشاره به اینکه بخش بزرگی از جمعیت هدف بهزیستی را معلولان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: بهزیستی کمک‌های حمایتی، مناسب‌سازی اماکن و تحقق حقوق شهروندی را در خصوص این افراد وظیفه خود می‌داند که بهزیستی استان در زمینه مناسب‌سازی معابر در سال ۹۸ رتبه نخست کشوری را کسب کرد. در حال حاضر ۳۲ هزار و ۶۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و سیاست این سازمان این است که افراد معلول ضمن حمایت، در خانواده نگهداری شوند.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: تنها یک شیرخوارگاه در مرکز استان با چهار شیرخواره در حال فعالیت است که روند واگذاری این مرکز به بخش خصوصی در حال انجام است و به‌زودی این واگذاری انجام می‌شود.

عسگری با اشاره به حمایت بهزیستی استان از ۳ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز و ۵۰۰ دانشجو، توضیح داد: پرداخت هزینه کامل تحصیل دانشجویان و اختصاص هزینه‌های کمک‌آموزشی و آموزش مجازی برای دانش‌آموزان در دستور کار بهزیستی قرار دارد و بر این اساس، در پویش «پازل همدلی» ویژه دانش‌آموزان جامعه هدف، ۶۳ میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری و به این افراد اختصاص یافت.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص کمک‌های مؤمنانه این نهاد برای جامعه هدف، گفت: تا کنون ۳ هزار بسته معیشتی در بین مددجویان توزیع شده و مقدمات توزیع هزار بسته دیگر در دست انجام است. همچنین از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، ۶۲۵ میلیون تومان کمک نقدی موردی به مددجویان اختصاص یافته است و ۶۲۳ میلیون تومان در پویش «ایران همدل» جمع‌آوری و توزیع شد.

عسگری با بیان اینکه تا کنون ۶۵۰ دوز واکسن آنفلوانزا بر حسب اولویت برای معلولان و مددجویان با بیماری‌های خاص تزریق شده است، گفت: ۶۵۰ دوز دیگر با موافقت و مساعدت معاونت بهداشت استان در دست تهیه است که به محض ورود به استان، به دیگر افراد جامعه هدف تزریق خواهد شد.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا، سازمان بهزیستی علاوه بر در نظر داشتن دستورالعمل‌های ستاد کرونا، عملکرد سریعی در تدوین پروتکل‌های بهداشتی ویژه مددجویان داشت، مراکز روزانه و مهدکودک‌ها تعطیل شدند و مراکز شبانه در قرنطینه کامل قرار گرفتند. در این راستا تخصیص سرانه تهیه اقلام بهداشتی، توزیع اقلام بهداشتی در میان مددجویان، ضدعفونی مستمر مراکز، اختصاص اتاق قرنطینه در مراکز شبانه‌روزی و جذب کمک‌ سازمان‌های مردم‌نهاد جهت تهیه اقلام بهداشتی برای مددجویان از جمله اقدامات بهزیستی بوده است.

انتهای پیام
captcha