بررسی عوامل افزایش برکت در رزق، در «به رنگ خدا»
کد خبر: 3934165
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

بررسی عوامل افزایش برکت در رزق، در «به رنگ خدا»

در برنامه «به رنگ خدا» رادیو معارف، شامگاه گذشته، 18 آبان‌ماه به بیان عوامل افزایش برکت در رزق و روزی با استناد به آیات کلام وحی پرداخته شد.

به گزارش ایکنا، «به رنگ خدا» عنوان برنامه شبکه رادیویی معارف است که در آن مفاهیم قرآن به صورت موضوعی با کارشناسی حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) بیان می‌شود.

حکیمی شامگاه گذشته، 18 آبان‌ماه به موضوع عوامل افزایش برکت در رزق و روزی پرداخت و گفت: بر اساس آیات هدایت‌گر قرآن برای افزایش برکت در رزق، عوامل متعددی پون شکر، تقوا، توکل، استغفار و ازدواج و ... وجود دارد.

وی ادامه داد: مصداق شکر و سپاسگزاری آیه «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِى لَشَدِيدٌ»(ابراهیم(ع)/7) است که خداوند در آن تأکید کرده است که اگر همواره شکرگزار نعمت‌ها باشید، قطعاً موجب افزونی خواهد شد.

حکیمی با اشاره به تقوا و توکل به خدا، دومین عامل افزایش برکت در روزی بیان کرد: همانطور که در آیه دوم و سوم سوره طلاق آمده است که «وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجًا و وَیَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ ۚ وَمَن یَتَوَکَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ»، هر فردی که تقوای الهی پیشه کند، خداوند او را از جایی که فکرش را هم نمی‌کند، روزی می‌دهد.

مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) تصریح کرد: استغفار و طلب آمرزش از خدا و ازدواج، انتخاب همسر و پذیرش مسئولیت خانواده نیز موجب رویش برکات می‌شود. اما متأسفانه امروزه باورها تا اندازه‌ای ضعیف شده است و بسیاری از جوانان از ترس تهی‌دستی، انتخاب همسر را به تأخیر می‌اندازند و مسائل را صرفاً از نگاه مادی می‌بینند. این در حالی است که قرآن کریم در سوره نور، آیه ۳۲ می‌فرماید: «وَأَنْكِحُوا الأَيَامَى مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ».

این حافظ کل قرآن تأکید کرد: البته فراموش نکنیم، عواملی مانند ناسپاسی، اسراف، رسیدگی نکردن به محرومان به ویژه گناه و معصیت موجب از بین رفتن برکات و مانع بزرگی در جذب و جلب رحمت الهی است. 

یادآور می‌شود، برنامه «به رنگ خدا» روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه با گویندگی حمید سوری، رضا حبیبی و محمدجواد محمدی و تهیه‌کنندگی محمد حسین‌پور و روح‌الله اسماعیلی از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha