بزرگداشت هفته وحدت در «گله‌دار» + عکس
کد خبر: 3933086
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

بزرگداشت هفته وحدت در «گله‌دار» + عکس

مراسم بزرگداشت هفته وحدت و هفته بسیج دانش‌آموزی با حضور ائمه جمعه، جمعی از روحانیون، مسئولان، فرهنگیان و دانش‌آموزان گله‌دار استان فارس در آموزشگاه شهید دکتر مفتح این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم بزرگداشت هفته وحدت و پاسداشت هفته بسیج دانش‌آموزی با حضور ائمه جمعه، جمعی از روحانیون، مسئولان، فرهنگیان و دانش‌آموزان گله‌دار استان فارس روز گذشته، 12 آبان‌ماه در آموزشگاه شهید دکتر مفتح این منطقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی از کلام وحی سرهنگ دوم پاسدار عباس رضایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مُهر طی سخنانی در این مراسم با تبریک هفته وحدت و بسیج دانش‌آموزی ضرورت احترام گذاشتن به عقاید یکدیگر و همگام حرکت کردن را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به جمله معروف امام خمینی(ره) درباره شهید فهمیده مبنی بر اینکه «رهبر ما آن طفل 13ساله‌ای است که با قلب کوچک خود با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد»، گفت: این جمله پیام دارد و اینکه مرجع بودن به سن نیست بلکه به فرهنگ و بصیرت بستگی دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مُهر با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی که به انقلاب دوم مشهور شد، اظهار کرد: برخی در آن زمان بر امام راحل خرده گرفتند و بعدها همین افراد دچار لغزش شدند.

سرهنگ رضایی تأکید کرد: امروزه ما یک دشمن مشترک داریم؛ ان‌شاءالله به برکت مولود هفته وحدت زوال آمریکا نزدیک و شاهد افول شیطان بزرگ خواهیم بود.

در ادامه شیخ مصطفی نوری، امام جمعه اهل سنت گله‌دار ضمن تبریک هفته وحدت نعمت ویژه رسول خدا میان همه نعمت‌های الهی که مورد تأکید خدای متعال است مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند با رسول خدا بر ما منت گذاشته است پس ضرورت دارد که با تأسی از پیامبر رحمت، اخلاق، رفتار، گفتار، صبر، اعتقاد و صفات این پیامبر الهی را در خود پرورش دهیم، چراکه دین اسلام جهانی خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنجی، امام جمعه گله‌دار نیز در این مراسم با تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) با اشاره به آیه 256 سوره مبارکه بقره، اظهار کرد: مفاهیم این آیه حقیقتاً سازنده‌ زندگی مقتدرانه و عزتمندانه و مایه‌ نجات امت اسلامی از گرفتاری‌هاست و برای اینکه این مفاهیم مورد عمل قرار بگیرد و تحقق پیدا کند، اول باید این مفاهیم را جزو بینات افکار جامعه‌ اسلامی قرار داد و کاری بکنیم که این مفاهیم به مسلمات فکری، رایج‌ترین افکار مشترک بین همه‌ اقشار مردم تبدیل بشود.

اجرای گروه سرود ضحی از نورآباد، دکلمه‌خوانی و تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن مجازی آموزشگاه شهید دکتر مفتح گله‌دار از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
 

عباس ستایش‌گو
انتهای پیام
captcha