خدمات مفتی دمشق در راه وحدت امت فراموش نمی‌شود
کد خبر: 3931354
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

خدمات مفتی دمشق در راه وحدت امت فراموش نمی‌شود

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور پیامی، شهادت شیخ «محمد عدنان افیونی» مفتی دمشق و رئیس مرکز بین‌المللی مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن این پیام بدین شرح است:

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

جناب آقای دکتر شیخ محمد عبد الستار السید

وزیر اوقاف جمهوری عربی سوریه

خبر شهادت علامه و اندیشمند مسلمان جناب آقای شیخ «عدنان افیونی» را با دلی مالامال از حزن و اندوه شنیدم. بنده و ملت ایران با اظهار تسلیت به مردم و حکومت سوریه، نسبت به وقوع این مصیبت ابراز همدردی می‌كنیم و شهادت این دانشمند مسلمانی که ندای حق را لبیک گفت، را تسلیت می‌گوییم. خداوند متعال به ما و شما صبر بدهد.

خدمات ایشان در طول عمر خود در عرصه علم، تقوا، میراث فرهنگی و اندیشه‌ای اصیل و تلاش در راه وحدت امت اسلامی، هرگز فراموش نخواهد شد.

امت اسلامی، شخصیتی عظیم و دانشمند بزرگواری را از دست داد و در برابر تقدیر پروردگار، چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست. ما این شهادت را تبریک می‌گوییم و از خداوند برای آن مرحوم، غفران الهی و علو درجات را خواستاریم و از خداوند می‌خواهیم ایشان را با انبیاء، شهدا و صالحین محشور سازد.

یادآور می‌شود، شیخ محمد عدنان افیونی که متولد سال ۱۹۵۴ بود، سمت مفتی دمشق را در سال ۲۰۱۳ عهده‌دار شد. وی پنج‌شنبه شب، اول آبان‌ماه بر اثر انفجار یک بمب در منطقه «قدسیا» در ریف دمشق ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha