250 بسته معیشتی در رودسر و املش توزیع می‌شود
کد خبر: 3929480
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
همزمان با دهه وقف؛

250 بسته معیشتی در رودسر و املش توزیع می‌شود

رئیس اداره اوقاف رودسر و املش با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون بیش از چهار هزار بسته معیشتی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان در شهرستان‌های رودسر و املش توزیع شده است، گفت: به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف 250 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

محمد قاسم‌پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های رودسر و املش در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، وقف را میراث ماندگاری که منطبق با احکام اسلامی است، دانست و اظهار کرد: شهرستان‌های رودسر و املش دارای 116 موقوفه و سه هزار و 255 رقبه است.

وی با اشاره به شیوع کرونا افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا بنابر ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا بقاع متبرکه تعطیل شدند اما فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در بقاع تعطیل نشد و در این راستا همزمان با اجرای مرحله اول طرح مواسات 300 بسته معیشتی به ارزش 75 میلیون تومان از محل درآمد موقوفات بین نیازمندان توزیع شد.

قاسم‌پور با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون به همت هیئت‌های امنا و واقفین خیر بیش از چهار هزار بسته معیشتی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان در شهرستان‌های رودسر و املش توزیع شده است، ادامه داد: به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف 250 بسته معیشتی دیگر نیز بین نیازمندان توزیع می‌شود.

رئیس اوقاف رودسر و املش با اشاره به فعالیت مراکز افق با هدف کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در بقاع متبرکه، گفت: مراکز افق در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی راه‌اندازی شده و با شناسایی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی محیط پیرامونی بقعه، با برنامه‌ریزی‌های مناسب به کاهش این آسیب‌ها کمک کند؛ سال گذشته یک مرکز افق در امامزادگان ماچیان کلاچای راه‌اندازی شده بود اما امسال در نظر داریم که این تعداد به ۱۲ مرکز ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه دهه وقف امسال از امروز، 24 مهر ماه آغاز می‌شود و تا سوم آبان ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی متعدی در این دهه با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است که از آنها می‌توان به دیدار با امام جمعه و اصحاب وقف، دیدار با خانواده‌های شهدا، نشست‌های تخصصی، اجرای طرح احسان ماندگار و... اشاره کرد.

قاسم‌پور با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مؤثری در ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات در جامعه دارند، یادآور شد: شهرستان‌های رودسر و املش ۱۸۷ بقعه متبرکه، ۴۵۷ مسجد، ۶۵۰ هیئت‌امنا و ۳۲۰ نفر خادم دارد.

انتهای پیام
captcha