بحران کمبود خون در کرمان
کد خبر: 3929239
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

بحران کمبود خون در کرمان

مدیرکل انتقال خون کرمان از بحران کمبود خون در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره انتقال خون استان، روح‌الله میرزایی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اعلام این خبر گفت: متأسفانه با شروع فصل سرد سال و همچنین شیوع ویروس کرونا و آنفولانزا در این فصل، با کاهش شدید ذخائر خونی و بحران کمبود خون در استان مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید در این شرایط بحرانی، افراد گیرنده دائمی خون را فراموش کنند، افزود: در استان کرمان بیماران زیادی هستند که به دلائل مختلف نیاز به خون، پلاکت و سایر فرآورده‌های خونی دارند و از همه هم‌استانی می‌خواهیم که این عزیزان را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون کرمان به فعالیت مراکز اهدای خون در سطح استان اشاره کرد و گفت: در شهر کرمان مرکز اهدای خون مرکزی واقع در بلوار ۲۲ بهمن، جنب شرکت گاز روزانه از ساعت ۷:۳۰ تا 19 و مرکز اهدای خون شهید فیروزی ابتدای بلوار جمهوری اسلامی جنب دانشگاه امام حسین(ع) در روزهای فرد از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۳ آماده خونگیری از همشهریان است.

میرزایی تصریح کرد: در روزهای پایانی ماه صفر و در روز جمعه اداره مرکزی انتقال خون استان کرمان از ساعت ۸ تا ۱۳ و برای روز شنبه علاوه بر اداره مرکزی، پایگاه شهید فیروزی نیز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ آماده خونگیری خواهند بود ضمن آنکه اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کووید-19 نیز در پایگاه مرکزی اداره‌کل انتقال خون استان در شهر کرمان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha