مدارس علمیه هیچ بودجه دولتی دریافت نمی‌كنند / تلاش برای احیای موقوفات حوزه‌ها
کد خبر: 3928847
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

مدارس علمیه هیچ بودجه دولتی دریافت نمی‌كنند / تلاش برای احیای موقوفات حوزه‌ها

مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علميه فارس با ذكر این نكته كه مدارس علمیه هیچ‌گونه بودجه‌ دولتی دریافت نمی‌کنند، از تلاش برای احیای موقوفات مراكز حوزوی خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعبدالرسول موسوی، مسئول موقوفات و منابع حوزه‌های علميه فارس، امروز، 21 مهر ماه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مسئول مدرسه علمیه منصوریه گفت: طبق تفاهمی که در شروع فعالیت واحد موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه فارس با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان داشته‌ایم، بنا بر این شد اداره‌کل اوقاف نامه‌ای به نواحی شیراز و اداره‌های شهرستان‌ها ارسال کنند تا آمار موقوفات و رقبات مدارس علمیه به دست ما برسد.

وی افزود: همین طرح هم از سوی نامه مدیریت کوشای حوزه علمیه استان فارس حجت‌الاسلام والمسلمین استوار میمندی به مدارس علمیه استان ارسال شد و تقریباً امروز موقوفات مدارس علمیه استان شناسایی شده و در مرحله دوم کار که همان احیای موقوفات مدارس علمیه بوده، هستیم که حقیقتاً نیاز به راهنمایی و مشاوره علمای بلاد و بزرگان حوزه علمیه استان از جمله حضرتعالی دارد.

مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علميه فارس تصریح کرد: موقوفات حوزه‌های علمیه در سطح کشور ۲ درصد از کل موقوفات است که در بحث مولد بودن و درآمدزایی باید کارهای اساسی و اصولی انجام شود چرا که مدارس علمیه هیچ‌گونه بودجه‌ دولتی دریافت نمی‌کنند.

موسوی یادآور شد: شناسایی موقوفات، سرکشی از مدارس علمیه موقوفه‌دار سطح استان و راه‌اندازی کمیته عالی موقوفات و منابع پایدار در مدیریت حوزه علمیه فارس و همچنین کمیته موقوفات و منابع پایدار مدارس علمیه و همچنین به‌کارگیری یک نیرو تحت عنوان رابط موقوفات و منابع پایدار مدارس علمیه در سطح استان از جمله فعالیت‌هایی بوده که تاکنون انجام داده‌ایم.

مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علميه فارس گفت: بسیاری از مدارس علمیه سطح استان هیچ‌گونه موقوفه‌ای ندارند، اگر موقوفه‌ای دارند یا بدون عوائد است و یا مشکلاتی دارند، اما در خصوص منابع پایدار، باید گفت که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و شخص حضرت آیت‌الله اعرافی  تأکید بر استقلال مالی حوزه دارند، از این‌رو ایجاد منابع پایدار کافی برای مدارس علمیه در دستور کار قرار گرفته است و الحمدلله در استان پهناور فارس هم ما کارهایی در دست اجرا داریم.

انتهای پیام
captcha