مردم مسئولان را با تراز آرمان‌های انقلاب می‌سنجند / ‌بی‌نظارتی به افزایش نارضایتی دامن زده است
کد خبر: 3927549
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
حجت‌الاسلام ابراهیمی:

مردم مسئولان را با تراز آرمان‌های انقلاب می‌سنجند / ‌بی‌نظارتی به افزایش نارضایتی دامن زده است

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امروز ارتباط میان مردم و مسئولان نسبت به سال‌های ابتدایی انقلاب کمرنگ‌تر شده است، گفت: شاید مسئولان رده‌بالای کشور به لحاظ اخلاق، ایمان و مردم‌محوری بهتر از مسئولان سایر کشورها باشند اما مردم رفتار و عملکرد آنها را با ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلاب مقایسه می‌کنند و این به افزایش احساس فاصله میان جامعه و مدیران و مسئولان منجر شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره چرایی افزایش فاصله میان مردم و مسئولان برخلاف آموزه‌های حکمرانی دینی گفت: به نظر می‌رسد که حالت اولیه ارتباط بین مردم و مسئولان در سال‌های ابتدایی انقلاب بسیار کمرنگ شده که بر اثر تراکم کار مسئولان است یا افزایش شتابان مشکلات مردم و نبود پاسخ لازم از سوی مسئولان.


بیشتر بخوانید:


وی افزود:‌ در کنار آن گرایش به مادیات و دور شدن از سبک زندگی یک حاکم در حکومت اسلامی خود به خود به ایجاد این فاصله انجامیده است. امروز برخی مسئولان از امکاناتی برخوردارند که دسترسی به آن برای مردم عادی غیرممکن است، در حالی که در اوایل انقلاب واقعاً سطح زندگی مسئولان و امکاناتی که در اختیار آن‌ها بود در حد طبقه متوسط جامعه بود.

کاهش فاصله بین مسئولان و مردم، بزرگترین خدمت به انقلاب

ابراهیمی اظهار کرد: این باعث می‌شود به مرور روحیه ایمانی، انقلابی و تقوا ضعیف شود. البته این بدان معنا نیست که مسئولان پاک‌دست و باتقوا به ویژه در رده‌های بالا وجود ندارد، اما تبعیض‌ها و افزایش فاصله سطح زندگی برخی از آن‌ها با مردم باعث شده مردم آن را به همه مدیران تسری دهند و همین به دور شدن بخشی از اقشار جامعه از آن روحیه انقلابی انجامیده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: امروز بزرگ‌ترین خدمت به انقلاب و نظام تلاش مسئولان برای کاهش این فاصله از طریق خدمت صادقانه و حل مشکلات جامعه است. البته بخشی از این احساس فاصله بین مردم و مسئولان به خاطر عملکرد نامناسب رده‌های میانی و پایین مدیریتی است که گاه مصوبات و قوانین ابلاغی در رده‌های بالا را به درستی اجرا نمی‌کنند و این باعث نارضایتی مردم می‌شود. لازمه اصلاح این امر نظارت دقیق و شفاف بر عملکرد نظام اداری کشور در تمام سطوح است تا دستورات و قوانینی که برای بهبود شرایط زندگی مردم برای اجرا ابلاغ می‌شود، در چرخه معیوب نظام اداری گرفتار نشود.

عملکرد غلط یک مدیر به کل نظام منسوب می‌شود

ابراهیمی با بیان اینکه مردم عملکرد غلط و رفتار نادرست یک مدیر را به عملکرد کل دولت و نظام نسبت می‌دهند و تفکیکی میان آنها قائل نمی‌شوند، گفت: در واقع فقدان نظارت بر اجرای دستورات در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده مردم به این نتیجه برسند که مسئولان نسبت به وضعیت جامعه اطلاع چندانی ندارند و این باعث ناامیدی مردم خواهد شد و مسئولان باید این مسئله را به منزله یک خطر، جدی بگیرند.

وی ابراز کرد: مسئولان رده‌بالای کشور در مقایسه با سایر مسئولان دنیا به لحاظ اخلاق و ایمان و مردم‌داری بسیار بهتر هستند اما مردم مسئولان کشور را با مسئولان سایر کشورها مقایسه نمی‌کنند، بلکه آنها را با آموزه‌های دینی و آرمان‌های انقلاب قیاس می‌کنند و لذا خود آن‌ها نیز رفتار و عملکرد خود را باید با تراز ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلاب بسنجند.

خلف وعده‌ها، عامل اصلی نارضایتی مردم

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: امروز که دشمن فشار حداکثری و جنگ اقتصادی را برای افزایش سطح نارضایتی مردم در دستور کار قرار داده و هر روز هم بر سطح این فشارها می‌افزاید، لازم است مسئولان مشکلات مردم را بشنوند، اقدامات عملی مؤثر انجام دهند، وعده انجام‌نشدنی ندهند و اگر هم در سیاست‌های خود اشتباهی کردند آن را اعلام و از مردم عذرخواهی کنند.

ابراهیمی بیان کرد: این روزها باوری در ذهن جامعه شکل گرفته که هرچه دولت و مسئولان دولتی بیان می‌کنند تأثیر معکوسی بر زندگی و معیشت آنها دارد و این به خاطر خلف وعده‌‌هایی است که قبلاً صورت گرفته و تنها راه برطرف شدن این ذهنیت بهبود وضع معیشتی و اطلاع‌رسانی درست از خدمات انجام گرفته است.

وی یادآور شد: اگر مسئولان چنین اقداماتی را به سرعت انجام دهند، آن‌گاه قطعاً فشارهای دشمن راه به جایی نمی‌برد و اعتماد مردم به نظام تقویت خواهد شد و پیوند بین مردم و مسئولان به منزله عامل اصلی حفظ انقلاب و نظام مستحکم می‌شود.

انتهای پیام
captcha