دفاع مقدس باعث بیداری کشورهای اسلامی شد
کد خبر: 3925650
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

دفاع مقدس باعث بیداری کشورهای اسلامی شد

فرمانده سپاه رودسر، با بیان اینکه دفاع مقدس باعث بیداری کشورهای اسلامی شد، گفت: امروز دفاع مقدس به یک پشتوانه قوی برای انقلاب تبدیل شده و ابرقدرت ها توان رویارویی با ایران را ندارند، زیرا اگر این توان را داشتند لحظه ای برای نابودی انقلاب درنگ نمی کردند.

سرهنگ محمداسماعیل حسنی، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رودسر در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه رژیم بعث عراق در ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ به طور رسمی جنگ علیه ایران را آغاز کرد، گفت: در نگاه اول ایران و عراق دو کشور همسایه بودند که با هم درگیر شده اند، اما بررسی حوادث هشت ساله درمی یابیم که ایران در ظاهر با عراق می جنگید، اما جهان مقابل ایران ایستاده بود.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی تمام مستکبرین جهان و در راس آنها آمریکای جنایتکار از صدام، افزود: دشمنان با نیروی انسانی و تجهیزات نظامی و سرویس های اطلاعاتی کمک کار رژیم بعث عراق در جنگ با ایران شدند.

فرمانده سپاه رودسر، با بیان اینکه آمریکا از خوی قدرت طلبی صدام علیه انقلاب اسلامی استفاده کرد، گفت: انقلاب اسلامی منافع برخی از کشورها را به خطر انداخت؛ به ویژه آمریکا که از انقلاب سیلی خورد و از کشور بیرون رانده شد. در منطقه خاورمیانه نیز برخی چشم دیدن روی کار آمدن یک حکومت با مبنای اسلامی را نداشتند و حضور انقلاب اسلامی را برای حیات خودشان خطرناک می دیدند لذا کمک به صدام را در دستور کار قرار دادند تا ریشه انقلاب را بزنند.

حسنی، با اشاره به رشادت ها و فداکاری ها و دلاورمردی های جوانان این مرز و بوم در مقابل دشمنان، تصریح کرد: خون های پاک شهدا اجازه نداد دشمن به خواسته خودش برسد. جمهوری اسلامی ایران بعد از هشت سال دفاع جانانه در حالی به پیروزی رسید که در یک جنگ تمام عیار با دنیا بود و از تجهیزات نظامی تراز اول بهره ای نداشت.

وی درایت و مدیریت امام خمینی(ره) را مهمترین عامل پیروزی در دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود و ارتش توان به کارگیری تجهیزات را نداشت و سپاه نهادی نوپا و فاقد تسلیحان نظامی بود، اما امام راحل با تبیین حقیقت جنگ و تقابل حق و باطل، از مردم خواست خودشان مدیریت جنگ را بر عهده بگیرند.

فرمانده سپاه رودسر با اشاره به حضور همه اقشار جامعه اعم از پیر و جوان و کارگر و بازاری و فرهنگی و پزشک و مهندس و... در جبهه ها، ادامه داد: امام خمینی(ره) با فراخوان جوانان به سوی مرزها برای دفاع از کیان کشور، برنامه ریزی دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی را بر هم زد.

وی مهمترین دستاورد دفاع مقدس را تثبیت قدرت ایران دانست و یادآور شد: تاریخ ۲۰۰ ساله ایران نشان می دهد که دو حکومت قاجار و پهلوی همواره از همسایگان شکست خورده و با یک معاهده قسمی از کشور را جدا کرده اند، اما دشمن در جنگ هشت ساله توانست حتی یک وجب از خاک میهن را بگیرد و یک قدم ما را از آرمان انقلاب عقب براند.

حسنی، با بیان اینکه دفاع مقدس باعث بیداری کشورهای اسلامی شد، گفت: قبل از انقلاب همه کشورها زیر بلیت شرق و غرب بودند و استقلال نداشتند، اما امام خمینی(ره) شعار «نه غربی؛ نه شرقی» سر داد و قدرت اسلام را به جهانیان ثابت کردیم. امروز دفاع مقدس به یک پشتوانه قوی برای انقلاب تبدیل شده و ابرقدرت ها توان رویارویی با ایران را ندارند، زیرا اگر این توان را داشتند لحظه ای برای نابودی انقلاب درنگ نمی کردند.

فرمانده سپاه رودسر، اقتدار نظامی ایران را به برکت خون ۲۰۰ هزار شهید دانست و اضافه کرد: امروز با تمام توان از مرزهای کشور دفاع می کنیم و دشمنان را در صورت خطا در هر کجای جهان تعقیب خواهیم کرد.

وی توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار(ع)، اطاعت محض از ولی فقیه و نترسیدن از دشمن را رمز پیروزی دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: فرزندان این ملت در کربلای ایران کار حسینی کردند و امروز وظیفه ماست کار زینبی کنیم و نسل آینده را با فرهنگ دفاع مقدس و راهی که شهدا برای ما ترسیم کردند، آشنا سازیم.

انتهای پیام
captcha