محکومیت هتک حرمت پیامبر اکرم‌(ص) از سوی وزارت خارجه یمن
کد خبر: 3921078
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵

محکومیت هتک حرمت پیامبر اکرم‌(ص) از سوی وزارت خارجه یمن

وزارت خارجه یمن در بیانیه‌ای، هتک حرمت به ساحت پیامبر اکرم‌(ص) از سوی یک نشریه فرانسوی را محکوم کرد و آن را مغایر اصول آزادی بیان دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المسیره، وزارت خارجه یمن در بیانیه‌ای تأکید کرد اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو در بازنشر کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اکرم‌(ص) احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار کرده است.

در این بیانیه آمده است: تحقیر نسبت به ادیان و نمادهای دینی باعث گسترش نفرت و افراط‌گرایی و تضعیف همه ارزش های انسانی و تلاش‌های انجام شده برای ارتقای ارزش های مدارا و همزیستی در میان مردم جهان می‌شود.

این بیانیه با اشاره به اینکه آزادی بیان و آزادی روزنامه‌نگاری از آزادی‌های اساسی است آورده است: اما این آزادی بی‌قید و شرط نیست و به معنای آشوبگری و سقوط اخلاقی نیست، بلکه این آزادی، مشروط به احترام به احساسات و عقاید دیگران و عدم توهین به آنها است.

این بیانیه افزوده است: این توهین، چیزی از شان و عظمت پیامبر اکرم‌(ص) کم نکرده است. نه تنها کسانی که مستقیماً در این اقدام دست داشته‌اند به پیامبر توهین کرده‌اند، بلکه همه کسانی که از این اقدام حمایت یا آن را تشویق کرده‌اند یا در برابر آن سکوت کرده‌اند نیز در این اقدامات مجرمانه شریک هستند.

وزارت خارجه یمن در این بیانیه همچنین خواستار هوشیاری کشورهای اسلامی در برابر توهین‌های مکرر به اسلام و مقدسات اسلامی شده و جامعه جهانی را به جلوگیری از افراط‌گرایی و نفرت‌پراکنی و توهین به مقدسات ادیان فراخوانده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha