امکان سفر به کربلا وجود ندارد / مردم فریب ادعاها را نخورند
کد خبر: 3919184
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
رئیس سازمان حج و زیارت:

امکان سفر به کربلا وجود ندارد / مردم فریب ادعاها را نخورند

رئیس سازمان حج و زیارت در واکنش به خبرهایی در مورد ثبت‌نام از زائران برای اعزام به کربلای معلی گفت: امکان سفر به کربلا وجود ندارد.

به گزارش ایکنا، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، در گفت‌وگو با بخش ویژه خبری رادیو زیارت، در پاسخ به این سؤال که عده‌ای از آزادبرها در حال ثبت‌نام از مردم برای سفر به کربلا در عاشورا و اربعین هستند، آیا امکان این سفر وجود دارد؟ گفت: در عراق حتی برای اتباع عراق سفر از سایر استان‌ها به شهرهای کربلا و نجف ممنوع است. چگونه ممکن است وقتی سفر به شهرهای مذهبی عراق برای اتباع عراق ممنوع است، کسی بتواند از کشور دیگری به این کشور زائر ببرد.

وی با تأکید بر اینکه امکان سفر به عراق واقعیت ندارد، اظهار کرد: مذاکراتی برای رسیدن به پروتکل سلامت برای شرایط فروکش کردن اپیدمی کرونا با محوریت وزارت بهداشت با طرف عراقی داشته‌ایم و در حال پیگیری آن هستیم اما هیچ امکانی وجود ندارد برای اینکه بتوانیم برای تاسوعا و عاشورا زائر اعزام کنیم؛ حتی امکان اعزام گروه‌های کوچک نیز وجود ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت از مردم خواست فریب چنین ادعاهایی را نخورند و در خصوص اربعین نیز گفت: همه منتظر اعلام نظر ستاد مرکزی اربعین هستیم تا با مذاکراتی که با طرف عراقی دارد به جمع‌بندی و اعلام نظر برسد. تا آن زمان همه ما بنا بر آنچه در ستاد اربعین تصمیم‌گیری شده، طبق برنامه‌ریزی‌ عمل می‌کنیم، اما تا آن زمان هیچ کس نمی‌تواند در خصوص اینکه آیا سفر اربعین صورت خواهد‌ گرفت یا نه اظهار نظر کند.

انتهای پیام
captcha