اهدای 170 بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان بی‌بضاعت
کد خبر: 3919012
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

اهدای 170 بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان بی‌بضاعت

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: در قالب اجرای مهر تحصیلی از سوی اداره کل اوقاف گیلان ۱۷۰ بسته لوازم تحریر و کمک آموزشی به دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان اهدا می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح مهر تحصیلی همزمان با بازگشایی مدارس در سراسر کشور و گیلان اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از این طرح‌های اجتماعی سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات موقوفات برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت در قالب تهیه لوازم‌التحریر با عنوان طرح مهر تحصیلی است؛ طرح مهر تحصیلی هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و با شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت از طریق مراجع ذیصلاح مانند آموزش و پرورش، موسسات خیریه و پرورشگاه‌ها و اداره بهزیستی اجرا می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه در راستای اجرای مهر تحصیلی در سال‌جاری، 170 بسته لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی تهیه شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت، گفت: 60 بسته متعلق به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و 110 بسته متعلق به دانش‌آموزان دوره متوسطه است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه ارزش بسته‌های اهدایی 22 میلیون و 200 هزار تومان است، تصریح کرد: این بسته‌ها از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت در چهار شهرستان رشت، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و تالش تهیه شده است.

علیزاده بیان کرد: موقوفات آقا سید جنید سیاهکوچه، میرمرادی و موقوفه سید جلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه، ناصرقلی خان امجدالدوله، حاج صالح نویدی و آقا سیدابراهیم گوراب زرمیخ صومعه سرا، اسماعیل گواهی شهرستان تالش، عبدالعلی لنکرانی و ساداتی رشت از جمله موقوفاتی هستند که نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت دارند.

انتهای پیام
captcha