برگزاری پویش نذر اهدای خون در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3918952
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
از تاسوعا تا اربعین صورت می‌گیرد؛

برگزاری پویش نذر اهدای خون در چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل انتقال خون چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری پویش نذر اهدای خون تحت عنوان «فرهنگ حسینی و نذر عاشقان» در ماه‌های محرم و صفر از تاسوعا تا اربعین حسینی در استان خبر داد.

حسین هاشمی، مدیرکل انتقال خون چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری پویش نذر اهدای خون تحت عنوان «فرهنگ حسینی و نذر عاشقان» در ماه‌های محرم و صفر امسال، اظهار کرد: ضرورت مشارکت بیشتر مردم در مراکز اهدای خون بیش از پیش احساس می‌شود و راه‌اندازی این پویش بهانه‌ای است تا عاشقان مکتب امام حسین(ع) برای نجات جان بیماران، قدم بزرگی بردارند.

وی با بیان اینکه نذر خون در ۴۰ روز یعنی از تاسوعا تا اربعین حسینی انجام می‌شود، افزود: امسال این طرح با یاد و نام شهدای سلامت آغاز شده است.

هاشمی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی مراجعان به مراکز انتقال خون استان در زمان شیوع ویروس کرونا بر استریل و ایمن بودن مراکز انتقال خون تأکید کرد و گفت: از مردم نوع‌دوست استان تقاضا داریم تا در برنامه نذر خون شرکت کرده و در این ۴۰ روز اهدای خون داشته باشند، به‌علاوه با اهدای خون مستمر به مدت هر سه تا چهار ماه یک‌بار بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن را تنها نگذارند.

انتهای پیام
captcha