«قرارگاه قرآنی محرم» در چهارمحال‌وبختیاری تشکیل شد
کد خبر: 3917541
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

«قرارگاه قرآنی محرم» در چهارمحال‌وبختیاری تشکیل شد

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از تشکیل «قرارگاه قرآنی محرم» در آستانه محرم ۹۹ در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به شرایط خاص محرم و صفر امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: بر همین اساس، باید فضای تبلیغاتی ویژه و متفاوتی در این خصوص برای اقامه عزای حسینی ایجاد شود و پرداختن به فعالیت‌ها با رویکرد قرآنی یکی از فرصت‌های مهم و ضروری در این راستاست.

وی بیان کرد: مبنای کار «قرارگاه قرآنی محرم» این است که هیئات به‌صورت روزانه و تا پایان ماه صفر به اجرای برنامه‌های قرارگاه بپردازند و طیف وسیعی از افراد جامعه اعم از قرآن‌پژوهان، مدیران، نخبگان و ... می‌توانند در این برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ادارات تبلیغات اسلامی و کارشناس قرآنی هر شهرستان مسئول و متولی برگزاری این برنامه‌ها در شهرستان خود هستند، ادامه داد: از ابتدای محرم، سرکشی از شهرستان‌های ده‌گانه و نظارت بر روند برپایی قرارگاه قرآنی محرم در این مناطق در دستور کار قرارگاه قرآنی محرم قرار دارد.

حجت‌الاسلام کارگر با تشریح برنامه‌های قرارگاه قرآنی محرم، گفت: 14 برنامه اصلی از جمله پویش قرآن کریم، گام دوم، محفل قرآنی، تلاوت برتر، خانواده حسینی، دانش‌افزایی تفسیری، معرفت حسینی، کتاب صوتی، رساله حسینی، اندیشه عاشورایی از مهم‌ترین برنامه‌های این قرارگاه هستند که در قالب طیف وسیعی از فعالیت‌ها عملیاتی خواهند شد.

وی با برشمردن برخی فعالیت‌های تعریف‌شده، بیان کرد: در هر شهرستان یک محفل قرآنی در ایام محرم به یاد شهدای کربلا و مدافع حرم به‌ویژه شهید سلیمانی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. همچنین مسابقه تلاوت برتر با محوریت آیات مرتبط با شهادت، جهاد، مقاومت، بصیرت، مبارزه با فتنه، تحریف یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی قرارگاه در ایام محرم است.

حجت‌الاسلام کارگر تصریح کرد: برگزاری ختم قرآن کریم در شب عاشورای حسینی، مسابقه شعرخوانی و به‌صورت دکلمه یا مداحی، مسابقه کتابخوانی ویژه کارشناسان قرآنی با رویکرد تحقیق و پژوهش ذیل آیات جهاد، شهادت، مقاومت و بصیرت، فضاسازی ورودی مراکز قرآنی و داخل مجموعه قرآنی با محوریت محرم و قرآن، مسابقه کتابخوانی کتاب قرآن، خانواده و آرامش، طرح مطالعاتی کتاب تفسیر ساختاری استاد خامه‌گر و تحلیل قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب ویژه خطبا، مداحان و اساتید قرآنی از دیگر برنامه‌های قرارگاه قرآنی محرم است که در ایام صفر و محرم اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha