بازخوانی زندگی آزادگان در دوران اسارت بهترین شیوه برای زندگی در شرایط کرونایی است
کد خبر: 3917291
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

بازخوانی زندگی آزادگان در دوران اسارت بهترین شیوه برای زندگی در شرایط کرونایی است

مسئول ستاد آزادگان استان اردبیل، با بیان اینکه بازخوانی زندگی آزادگان در دوران اسارت بهترین الگو و شیوه برای زندگی در شرایط کرونایی است، گفت: مبارزه برای دانش آموختگان مکتب عاشورا پایانی ندارد و قیام مختار‌های زمان، عذابی الیم برای دشمنان اسلام است.

قیام مختار‌های زمان؛ عذابی الیم برای دشمنان اسلام استبه گزارش ایکنا از اردبیل، غضنفر محبی، مسئول ستاد آزادگان استان اردبیل، ۲۸ مردادماه، در جمع تعدادی از اصحاب رسانه گفت: آزادگان، سفیران مقاومت جمهوری اسلامی هستند که در دوران اسارت با عمل به تکلیف دوم خود علاوه بر افتخارآفرینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم ولایتمدار کشور نیز عزت آفرین شدند.
امام خمینی(ره) بذر تئوریک انقلاب اسلامی را با بصیرت الهی بنیان نهاد و این نهال نوپا در دستان پرتوان ایثارگران انقلاب اسلامی رشد و نمو پیدا کرد و به درختی تنومند بدل شد.
محبی افزود: هیچ تئوری ارزش واقعی خود را به اکمال نمی‌رساند مگر اینکه به مرحله عمل و اجرا درآید و امام خمینی(ره) که در حقیقت تئوریسین ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند، با همت و رشادت ایثارگران دفاع مقدس که اعم از شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان بودند، در عرصه دفاع و در مقام نظر و عمل از این ارزش‌ها پاسداری کردند.
وی به استقبال با شکوه مردم از آزادگان هنگام ورود به میهن اسلامی اشاره کرد و بیان کرد: این استقبال باشکوه مردم از فرزندان خود یکی از کم نظیرترین استقبال‌های مردمی است که تاریخ در حافظه خود ثبت و ضبط کرده است.
محبی، با اشاره به سختی‌ها و مشقات آزادگان در دوران اسارت اشاره کرد و گفت: آزادگان جوانی خود را در بدترین شرایط ممکن آن هم در بند و اسارت سپری کردند تا لطمه‌ای به استقلال، آزادی و امنیت مردم و میهن اسلامی ما وارد نشود بطوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از آزادگان به عنوان الماس‌های درخشان نام بردند.
مسئول موسسه پیام آوران ایثارگران استان اردبیل، با بیان اینکه آزادگان لحظه‌ای به دشمنان اجازه سوء استفاده از وضعیت آن‌ها را ندادند خاطرنشان کرد: این عزیزان زیر شدیدترین شکنجه و فشار‌های جسمی و روحی به دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداختند و حتی خبرنگاران خارجی را وادار به رعایت حجاب جهت اخذ مصاحبه نیز کردند که این به نوبه خود در طول تاریخ جنگ بی سابقه است و نوعی جهاد فرهنگی در اسارت نیز می‌توان نام برد.
وی اظهار کرد: بازخوانی و بازگویی درس‌های دوران اسارت که بار‌ها از زبان آزادگان و ایثارگران در رسانه‌ها بیان شده است در شرایط و وضعیت کنونی جامعه که کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند بهترین الگو و شیوه برای مردم جهت مقابله با شرایط فعلی کرونا است.
این آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی و اسلامی را بهترین روش زندگی عنوان کرد و گفت: بحران کرونا از لحاظ اینکه مردم دوباره به آغوش سبک زندگی ایرانی و اسلامی خود بازگردند فرصت است.
مسئول موسسه پیام آوران ایثارگران اردبیل، به مراسمات عروسی در دوران کرونا نیز اشاره کرد و گفت: می‌توان با برگزاری مراسمات ساده عروسی علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های سرسام آور عروسی‌های فعلی، زندگی سالم و شاد را برای جوانان به ارمغان اورد.
وی با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره)، گفت: مبارزه برای دانش آموختگان مکتب عاشورا پایانی ندارد و دفاع از مظلوم و بالاخص دفاع از اسلام عزیز مرز و جغرافیا نمی‌شناسد، چرا که ما به دنبال مجد و عظمت اسلام هستیم.
مسئول ستاد آزادگان استان اردبیل از زندگی سرلشگر شهید حسین لشگری بزرگ آزاده کشور، به عنوان بهترین الگو برای مردم نام برد و گفت: بهتر است مردم با مرور زندگی چنین مردانی که ۱۸ سال از بهترین روز‌های عمر خود را در اسارتی به سر بردند که بیش از نصف آن در سلول انفرادی و بدون نور و هوای کافی سپری شد، بدون آنکه خستگی و رنج بر آن‌ها غلبه کند، آن‌ها را نمونه و الگوی زندگی خود در شرایط کرونایی قرار دهند.
محبی در بخش دیگری از سخنان خود به عزاداری‌های ماه محرم نیز اشاره کرد و گفت: درب‌های دانشگاه عاشورا با گذشت صد‌ها سال از آن واقعه هنوز هم باز است و همه مردم با هر دیدگاه و سلیقه می‌توانند دانش افزایی کرده و به مراتب معنوی بالاتر دست پیدا کنند.
وی بخش عمده‌ای از مشکلات مردم را کج اندیشی و ناکارآمدی مسئولان دانست و گفت: بیش از ۴۰ سال است که تحریم و فشار دشمنان در کشور وجود دارد، ولی مشکلات در دولت‌های مختلف متفاوت بوده است که این خود تایید کننده ناکارآمدی مسئولان فعلی است و دولتمردان باید فکری به حال این وضعیت بکنند.
محبی با بیان اینکه مطالبه گری از جمله توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم است، تصریح کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا با مطالبه اصولی از مسئولان کشور، مدیران ناکارامدی را که از ده‌ها سال بر سر پست مدیریتی تکیه داده و از حقوق و مزایای آن بهره‌مند شدند بیلان و تراز کاری بخواهیم تا میزان عملکرد آنان در نزد افکار عمومی چهره واقعی خود را نشان دهد.
مسئول ستاد آزادگان استان اردبیل، تنها راهکار پیش روی کشور را استفاده از ظرفیت و توان نیرو‌های جوان و مومن انقلابی عنوان کرد و گفت: اعتماد به جوانان می‌تواند کشور را از این گذرگاه به سلامتی عبور دهد چراکه دوران پرالتهاب جنگ را نیز جوانان مدیریت کردند و در دوران اسارت نیز نوجوانان و جوانان با رسیدن به مرز کمال، با دستان خالی حماسه سازی کردند.

انتهای پیام
captcha