حضور رئیس سازمان دارالقرآن در جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی اصفهان
کد خبر: 3912659
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

حضور رئیس سازمان دارالقرآن در جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی اصفهان

چهلمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اصفهان با حضور رئیس سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ چهلمین جلسه هیئت مدیران اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اصفهان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به همراه محمدرضا شفیعی، مدیر اداره ارتباطات و امور استان‌های این سازمان، امروز، پنجم مردادماه در دفتر اتحادیه برگزار شد.

به دلیل حضور رئیس دارالقرآن‌ الکریم کشور به عنوان مهمان ویژه در این جلسه، موضوع تعامل سازمان دارالقرآن‌ با اتحادیه مؤسسات قرآنی پیگیری شد.

با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر واگذاری برنامه‌های بنگاه‌های دولتی به بخش‌های غیر دولتی و به دنبال برگزاری انتخابات اخیر و تشکیل اتحادیه واحد قرآنی در کشور، در این جلسه، واگذاری فعالیت‌های قرآنی سازمان‌های حاکمیتی مانند سازمان دارالقرآن‌ الکریم کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتحادیه مطرح شد.

بحث معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد در سطح کشور، یکی از موضوعات مهمی است که دغدغه فعالیت مؤسسات محسوب می‌شود، در این جلسه به پیگیری و راه‌اندازی مرجعی واحد در این رابطه جدا از اعمال سلیقه اشاره شد.

با توجه به اینکه جامعه قرآنی دارای مجامعی مانند جامعه قاریان، جامعه حافظان، جلسات سنتی خانگی، مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی و غیره است، این مجامع به منظور بهره‌مندی از تسهیلات، نیازمند ساماندهی یکپارچه در حول اتحادیه قرآنی کشور هستند، این موضوع در چهلمین جلسه هیئت مدیران اتحادیه قرآنی اصفهان مورد بحث قرار گرفت.

کاهش تمرکزگرایی و دیوان‌سالاری اداری در سازمان‌های قرآنی و واگذاری برنامه‌های اداری مانند دریافت مجوز فعالیت به ترتیب به استان‌ها و اتحادیه‌های قرآنی، در جلسه مورد توجه قرار گرفت.

در این جلسه، به منظور پایش و رتبه‌بندی مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در هر استان، بر بازرسی و نظارت از مراکز قرآنی فعال و غیر فعال تاکید و ضرورت آن تایید شد.

در ادامه به شیوع کروناویروس و تحت الشعاع قرار گرفتن فعالیت‌های حضوری قرآن کریم و ادامه فعالیت در فضای مجازی، مطالبی بیان شد. ایجاد سامانه‌ای یکپارچه با بسترسازی مناسب و راه‌اندازی کارگروه ویژه فضای مجازی در این نشست مطرح شد.

همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌های کلان با وزارت‌خانه، سازمان‌ها و شیوه عملیاتی شدن برنامه‌های قرآنی در اتحادیه‌های استانی از موضوعات پایانی این جلسه بود.

با پایان بیان نقطه نظرات و پیشنهادات حاضران در جلسه، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بر واگذاری فعالیت‌های قرآنی به نهادهای مردمی، پیگیری و نظارت سازمان دارالقرآن الکریم و رفع مشکلات مطرح شده قول مساعدت داد.

انتهای پیام
captcha