آغاز دوره علمی تابستانی قرآن کریم در حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه
کد خبر: 3911528
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

آغاز دوره علمی تابستانی قرآن کریم در حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه

مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه از آغاز دوره علمی تابستانی قرآن کریم بین طلاب سطح 1 و 2 این حوزه خبر داد.

آغاز دوره علمی تابستانی قرآن کریم در حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیهحجت‌الاسلام والمسلمین حجت قاسم‌خانی، مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دوره علمی تابستانی قرآن کریم قرآن کریم برای طلاب سطح 1 و 2 این حوزه از 28 تیر ماه آغاز شده است.

وی افزود: این دوره به صورت حضوری و تقسیم‌بندی شده هر روز از صبح تا ظهر با انتخاب پنج نفر از هر پایه با رعایت توصیه‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه ادامه داد: بحث حفظ قرآن يكى از برنامه‌هاى مهم اين دوره بوده که يكى از نيازمندى‌هاى اساسى طلاب است.

وی تصریح کرد: طلبه‌ای که در این مسیر قرار می‌گیرد بعد از اتمام سطح در کنار سایر مهارت‌هایی که در حوزه یاد می‌گیرد، یک مربی توانمند قرآنی نیز خواهد شد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی خاطرنشان کرد: حفظ قرآن علاوه بر اینکه یک کار علمی بوده یک کار تهذیبی نیز هست و از این جهت نیز حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مدرسه امام خامنه‌ای ارومیه یک مدرسه قرآنی است، گفت: پیش از قرآنی شدن مدرسه، به خاطر شبهاتی که در مورد این نوع مدارس مطرح بود، خوف عدم موفقیت وجود داشت که در نهایت بعد از شروع این دوره‌ها، به خاطر برکات و ثمرات حفظ قرآن و برنامه‌های قرآنی، نتیج بسیار راضی‌کننده بود و به سایر مدیران حوزه علمیه استان نیز پیشنهاد داده شد که که در جرگه مدارس قرآنی وارد شوند.

 

 

 

انتهای پیام
captcha