رعایت توصیه‌های بهداشتی در مكان‌های مذهبی با جدیت پیگیری شود
کد خبر: 3911376
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

رعایت توصیه‌های بهداشتی در مكان‌های مذهبی با جدیت پیگیری شود

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تبیین بررسی علمی زمینه‌های شیوع بیماری در فارس، پیگیری برای رعایت توصیه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک در هنگام حضور در بازارهای سرپوشیده، مکان‌های پرجمعیت و اماکن مذهبی را از دیگر نکاتی عنوان کرد که باید با جدیت در جامعه پیاده‌سازی شود.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 29 تیرماه در یکصد و یست و سومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت كرونا ویروس با دریافت گزارش از اعضای ستاد، خواستار مدیریت کارشناسانه بیماری در شهرهای مختلف استان به کمک مسؤلان شهرستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان استان شد.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر روز گذشته رئیس سازمان غذا و دارو به استان فارس، از دستاوردهای مهم این سفر، به رونمایی از نمونه اولیه دستگاه ونتیلاتور پرتابل اشاره کرد و چنین اقدامات خلاقانه‌ای را در شرایط تحریم کشور و به‌ویژه در بحران کروناویروس، بسیار ارزشمند خواند.

لطفی در ادامه این نشست با تبیین بررسی علمی زمینه‌های شیوع بیماری در استان، پیگیری برای رعایت توصیه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک در هنگام حضور در بازارهای سرپوشیده، مکان‌های پرجمعیت و اماکن مذهبی را از دیگر نکاتی عنوان کرد که باید با جدیت در جامعه پیاده‌سازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه بررسی آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان، ساماندهی بیماران در لیست انتظار پذیرش مراکز درمان کرونا را در دستور کار پیگیری اعضای این ستاد قرار داد.

وی همچنین استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی برای وسعت امکان پوشش خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کروناویروس را از دیگر راهکارها در شرایط موجود عنوان کرد که در ادامه مصوبات نشست‌های پیشین دانشگاه باید پیگیری شود.

بررسی اعضای این ستاد برای ساماندهی برنامه آزمایشگاه‌های انجام دهنده تست تشخیصی، برگزاری دوره توجیهی و بازآموزی برای پزشکان متخصص درگیر با بیماران مبتلا به کروناویروس و کاهش ساعت کاری کارکنان، از دیگر محورهای مورد تأکید رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.

وی همچنین ضمن ابراز تأسف از آمار بالای مرگ و میر مبتلایان طی روز گذشته تاکنون، به بررسی علت‌های مرگ و گروه سنی فوت‌شدگان در شهرهای مختلف استان پرداخت.

ارزیابی موارد مثبت ابتلا طی ۲۴ ساعت گذشته، روند انجام آزمایش در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان، فرآیندهای تریاژ و پذیرش بیماران و نیازمندی مراکز درمانی در زمینه تجهیزات پزشکی، دیگر محورهای مورد بررسی اعضای این ستاد بود.

انتهای پیام
captcha