ساخت یادمان شهدای گمنام در 7 شهر زنجان
کد خبر: 3910965
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

ساخت یادمان شهدای گمنام در 7 شهر زنجان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: یادمان‌های شهدای گمنام در شهرهای قیدار، زرین‌رود، ماهنشان، نیک‌پی، ارمغانخانه، سلطانیه و کرسف در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

ساخت یادمان شهدای گمنام در 7 شهر زنجانقاسم محمدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یادمان‌های شهدای گمنام در شهرهای قیدار، زرین‌رود، ماهنشان، نیک‌پی، ارمغانخانه، سلطانیه و کرسف در حال ساخت بوده و در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در تدارک برگزاری کنگره 3535 شهید است، ابراز کرد: در هفته دفاع مقدس نیز برنامه‌های این کنگره مورد توجه قرار خواهد گرفت و اسناد در حال تهیه و تدوین است و لازم است دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری لازم را ارائه دهند.

این مسئول به چاپ 100 جلد کتاب برای کنگره 3535 شهید استان زنجان اشاره کرد و گفت: کتاب‌های مربوط به شهدای ورزشکار، شهدای فعال در صنایع دستی، شهدای فرهنگی، شهدای دانش‌آموز و دانشجو و سایر موارد به چاپ می‌رسد و این کار نیازمند تأمین اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در مورد برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد: برنامه‌های این هفته با شعار «ما قوی هستیم» اجرایی می‌شود. همچنین به دلیل شیوع بیماری کرونا، مراسم تجلیل از مدافعان سلامت از جمله پزشکان و پرستاران و راه‌امدازی پویش مردمی مقابله با کرونا در این هفته برگزار خواهد شد.

وی ایثارگران و پیشکسوتان عرصه جهاد را گنجیه‌های تاریخ مقاومت و اسطوره‌های شجاعت و عدالت‌خواهی خواند و ادامه داد: در صورت بهبود شرایط مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود تا نسل‌های جوان با هویت فرهنگی خود آشنا شوند.

محمدی از مشارکت جدی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در جشنواره ملی «من افتخار می‌کنم» خبر داد و افزود: این جشنواره در قالب فیلم و خاطره 3 دقیقه‌ای نقل شده توسط نوادگان و فرزندان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی الگوی نسل‌های سوم و چهارم است که جنگ را لمس نکردند اما به خوبی شاهد رشادت‌های این سردار اسلام در تأمین امنیت کشور بودند، تصریح کرد: در روز جهانی مقاومت، 13 دی ماه به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد: در شورای نامگذاری خیابان‌ها و معابر نیز نسبت به نامگذاری در خصوص کنگره 3535 شهید استان اقدام می‌شود.

انتهای پیام
captcha