تدوین نقش تیپ ۱۸۴ لرستان در دوران دفاع مقدس
کد خبر: 3907337
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

تدوین نقش تیپ ۱۸۴ لرستان در دوران دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با اشاره به تقدیم قریب به دو هزار شهید از کارکنان پایور و وظیفه لشگر ۸۴ استان، گفت: نقش تیپ ۱۸۴ لرستان در دوران دفاع مقدس تدوین می‎شود.

تدوین نقش تیپ ۱۸۴ لرستان در دوران دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز، هشتم تیرماه در دیدار با حسنعلی زمانی، فرمانده تیپ شهید فتح‌الهی لرستان، به‌منظور برنامه‌ریزی برای تدوین نقش تیپ ۱۸۴ متحرک هجومی نزاجا در دوران دفاع مقدس، گفت: با شروع تجاوز دشمن بعثی به کشورمان، اولین یگان نظامی که برای سد نفوذ دشمن وارد عمل شد، تیپ ۸۴ خرم‌آباد بود، که هم‌‌اکنون تیپ متحرک هجومی ۱۸۴ در برگیرنده همان یگان ما در سرزمین لرستان است. این واحد رزمی با لبیک به فرمان امام خمینی(ره) با شجاعت و جان برکف در دو منطقه مرزی دهلران و پاوه هجوم دشمن را متوقف کردند.

وی افزود: این تیپ، شهدای گرانقدر و شاخصی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که به رغم نخبه بودن، داستان رشادت و عشق‌ورزی آن‌ها با معبود، بر سر حفظ سرزمین اسلامی، به گفتار و نوشتار در نیامده است.

ناصرپور ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره قریب به دو هزار نفر شهید، از کارکنان پایور و وظیفه لشگر ۸۴ لرستان در چهلمین سال دفاع مقدس، یادآور شد: همان‌ها که با عبور از کبیرکوه، از ارتفاعات و قلل سر به‌ فلک کشیده‌اش، چنان عرصه را بر نیروهای عراقی تنگ کردند، که شخص صدام که در عقبه منطقه فتح‌المبین حضور داشته پس از رؤیت دور زدن توپخانه عراق توسط شهید همیشه سرافراز، شهید شاه‌مراد نقدی، فرمانده گردان 139 در نزدیکی‌های چمسری و عین خوش از منطقه به عمق خاک عراق متواری می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: امیدوارم با فعال شدن گروه پژوهشی دانشنامه دفاع مقدس و تبیین رشادت‌ها و نقش بی‌بدیل شهدای جان بر کف یگان‌های آجا، در خلق آن همه سرافرازی دوران دفاع مقدس بتوانیم خدمت کوچکی در برابر عزم و اراده و راه حق آنان انجام داده باشیم.

وی گفت: بی‌شک اقتدار نظام  جمهوری اسلامی ایران مرهون خون پاک شهیدان است و همه باید قدرشناس برکات خون شهدا باشند و برای ماندگاری راه و رسم شهیدان تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha