سهم 35 درصدی شهرستان رشت در وضعیت ایثارگری گیلان
کد خبر: 3905121
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷

سهم 35 درصدی شهرستان رشت در وضعیت ایثارگری گیلان

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه شهرستان رشت از حیث میزان و پراکندگی ایثارگری قابل مقایسه با برخی از استان های کشور است، تصریح کرد: شهرستان رشت 35 درصد ایثارگران استان گیلان را در خود دارد.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 26 خردادماه در آیین معارفه سرپرست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رشت، خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران را سرمایه‌ معنوی انقلاب و ملت دانست و اظهار کرد: خانواده های شاهد و ایثارگر مایه دلگرمی و باعث تقویت روحیه جمعی در پیشبرد امور هستند.

وی خدمت به خانواده های شاهد و ایثارگر را عبادت دانست و افزود: خدمت در بنیاد شهید خدمت به بهترین انسان هاست و همکاران این مجموعه که خود از جامعه ایثارگری استان هستند، باید الگوی عملی خدمت رسانی برای سایر دستگاه ها باشند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه شهرستان رشت از حیث میزان و پراکندگی ایثارگری قابل مقایسه با برخی از استان های کشور است، تصریح کرد: شهرستان رشت 35 درصد ایثارگران استان گیلان را در خود دارد.

پاکاری با اشاره به اهمیت شهرستان رشت برای بنیاد شهید،خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار شهید و حدود هشت هزار جانبار و یک هزار و 100 آزاده در شهرستان رشت داریم.

وی با تاکید بر لزوم جلب رضایتمدی جامعه هدف بنیاد شهید به عنوان یکی از ماموریت های سازمانی، یادآور شد: به مرور زمان بر مشکلات جامعه ایثارگری افزوده می شود و متاسفانه برخی از مشکلات به ویژه در حوزه پاداش پایان خدمت در حیطه اختیارات استانی نیست.

این مقام مسئول، درمان و اشتغال را از دیگر مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین مطالبات خانواده های شهدا بهسازی یادمان های شهدا به ویژه در ورودی شهرهاست. عمر مفید یادمان های شهدای استان گیلان به واسطه شرایط آب و هوایی حدود پنج سال است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به وجود 640 یادمان شهدا در ورودی ها شهرهای استان، عنوان کرد: خوشبختانه شاهد ساماندهی صددرصدی گلزارهای شهدا هستیم؛ البته قطعه شهدای انقلاب شهرستان رشت نیازمند ساماندهی شایسته است.

وی جلب مشارکت ایثارگران را یکی از رویکردهای بنیاد شهید دانست و گفت: بنیاد به تنهایی نمی تواند پاسخگوی مشکلات جامعه ایثارگری در حوزه فرهنگی و خدماتی باشد و باید اقدام به جلب مشارکت همه اقشار جامعه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنیم.

میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت نیز، اظهار کرد: امنیت، آرامش و سرافرازی امروز کشورمان را مدیون شهدای والامقامی هستیم که با گذشتن از همه وجود خویش، موجبات اعتلای میهن اسلامی را فراهم آوردند.

وی بقا و تداوم انقلاب و نظام و کشور را مرهون ایثارگری شهدا و خانواده های آنان دانست و گفت: خدمت ارزنده به این قشر مایه افتخار مسئولان در جامعه اسلامی است.

فرماندار رشت، خدمت به جامعه ایثارگری را یک مسئولیت همگانی دانست؛ نه بخشی و سازمانی و اضافه کرد: همه آحاد جامعه مدیون شهدا و ایثارگران هستند و باید تعهد خودمان را نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت در عمل نشان دهیم.

مومنی زاده، با تاکید بر لزوم زمینه سازی برای الگوگیری نسل های جدید از فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: خانواده های شهدا به ویژه والدین گنجینه های انقلاب و کشور هستند، اما متاسفانه با گذشت زمان در حال از دست دادن آنان هستیم لذا باید با مستندسازی و جمع آوری آثار مربوط به شهدا و خانواده های معزز آنان رسالت خطیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به انجام برسانیم.

وی همچنین خواستار به روزرسانی خدمات ارائه شده به خانواده های ایثارگران شد و عنوان کرد: در کنار خدمت سرانی به جامعه هدف، باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام
captcha