طلاب نقش تربیتی و تحولی خود را در عرصه آموزش و پژوهش ایفا کنند
کد خبر: 3896643
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

طلاب نقش تربیتی و تحولی خود را در عرصه آموزش و پژوهش ایفا کنند

مدیر مدرسه علمیه خواهران امام خامنه‌ای کرمانشاه با اشاره به اهداف تعریف شده برای حوزه‌های علمیه، گفت: بنابر اهدافی که تعریف شده است، طلاب فارغ‌التحصیل باید بتوانند به‌عنوان یک مبلغ معارف دین را به دیگران انتقال دهند و نقش خود را در عرصه‌های پژوهش و آموزش ایفا کنند.

بتول محمدی، مدیر مدرسه علمیه خواهران امام خامنه‌ای کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، در توضیحی اجمالی درخصوص این مدرسه، اظهار کرد: مدرسه علمیه خواهران امام خامنه‌ای کرمانشاه در سال 90 با هدف تربیت طلاب مبلغ، زیر نظر نماینده ولی‌فقیه در استان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: از ابتدای تأسیس این مدرسه تاکنون بیش از 190 طلبه زیر نظر اساتید برجسته موفق به تحصیل شده‌اند، اساتید این مدرسه در مقاطع تحصیلی سطح 3 و 4 هستند و تمامی این اساتید از فعالان عرصه فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی در استان هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای کرمانشاه با اشاره به ثبت‌نام حوزه‌های علمیه بانوان برای سال تحصیلی 1399-1400 و پذیرش طلبه در این مرکز، تصریح کرد: ثبت‌نام از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد که بنا به شرایط، ثبت‌نام ممکن است تمدید شود.

محمدی به شرایط ثبت‌نام نیز اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام در حوزه منوط به دارا بودن مدرک دیپلم یا بالاتر با حداقل معدل کل 12 است و حداکثر سن افراد نباید بیش از 40 سال باشد.

وی اظهار کرد: طلاب حوزه علمیه براساس مدرک صادره در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم دوره سطح دو را طی 5 سال تحصیلی و در طول 10 ترم می‌گذرانند و بعد از گذراندن 190 واحد آموزشی در کنار واحدهای پژوهشی و فرهنگی موفق به اخذ مدرک سطح دو می‌شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای کرمانشاه به دستاورهای تحصیل در حوزه اشاره و عنوان کرد: بنابر اهدافی که از سوی حوزه‌های علمیه تعریف شده است، طلاب فارغ‌التحصیل باید بتوانند به‌عنوان یک مبلغ معارف دین را به دیگران انتقال دهند و نقش تربیتی و تحولی خود را در عرصه‌های پژوهش و آموزش ایفا کنند.

انتهای پیام
captcha