نشریه مجازی «حقوق اجتماعی زنان از نگاه شهید مطهری» منتشر شد
کد خبر: 3896400
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
به همت ﻣﺆﺳﺴﻪ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﻃﺎﻫﺎﯼ ﺑﻮﺷﻬﺮ؛

نشریه مجازی «حقوق اجتماعی زنان از نگاه شهید مطهری» منتشر شد

چهارﻣﯿﻦ ﻧﺴﺨﻪ ﻧﺸﺮﯾﻪ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺑﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﺩﮔﺮﺍﻥ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﺖ ﻣﺆﺳﺴﻪ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﻃﺎﻫﺎﯼ ﺑﻮﺷﻬﺮ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮﻉ «حقوق اجتماعی زنان از نگاه شهید مرتضی مطهری» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا؛ چهارﻣﯿﻦ ﻧﺴﺨﻪ ﻧﺸﺮﯾﻪ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺑﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﺩﮔﺮﺍﻥ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﺖ ﺗﺤﺮﯾﺮﯾﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﻧﻮﯾﻦ ﻣﺆﺳﺴﻪ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﻃﺎﻫﺎﯼ ﺑﻮﺷﻬﺮ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮﻉ «حقوق اجتماعی زنان از نگاه شهید مرتضی مطهری» منتشر و در کانال خبری این مؤسسه در ﭘﯿﺎﻡ‌ﺭﺳﺎﻥ ﺳﺮﻭﺵ به نشانی sapp.ir/mghtbu@ بارگذاری شد.

در بخشی از مقدمه اﯿﻦ ﻧﺸﺮﯾﻪ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮏ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ: فرق است میان «اخلاق» و «رفتار». اخلاق که عبارت است از یک سلسله خصلت‌ها و سجایا و ملکات اکتسابی که بشر آنها را به عنوان اصول اخلاقی می‌پذیرد، یا به عبارت دیگر، قالبی روحی برای انسان که روح انسان در آن قالب و در آن کادر و طبق آن طرح و نقشه ساخته می‌شود، و چگونگی روح انسان است که چگونه باید باشد، یک امر ثابت و مطلق و همگانی و همیشگی است، ولی رفتار انسان که عبارت است از پیاده کردن همان روحیات در خارج، در شرایط مختلف، متفاوت می‌شود.

همچنین در این نشریه می‌خوانیم: زن به عنوان صاحب عفت، حامل یک امانت بزرگ انسانی است، نه دارای یک امر شخصی، که اگر از آن بگذرد، از شخص خودش گذشته؛ اگر بگذرد به یک امانت انسانی خیانت کرده است. مرد هم باید عفیف باشد، زن هم باید عفیف باشد، ولی می‌دانیم که اگر دنیا را هم از نام تساوی حقوق زن و مرد پر کنند، تشابه زن و مرد را که کسی نمی‌تواند درست کند، و در اینکه زن و مرد دو جنسی هستند که در برخی امور انسانی با یکدیگر مشترک هستند و در برخی دیگر از نظر کیفی با یکدیگر اختلاف دارند، تردیدی نیست.

یادآور می‌شود، نشریه الکترونیکی جوانان انقلابی و جهادگران قرآنی با مدیریت حامد فکوری، واحد رسانه و ارتباطات نوین مؤسسه قرآنی طاهای شهرستان بوشهر با موضوعات «فرهنگ دینی، سبک زندگی و ترویح ازدواج آسان، جهاد و حماسه، جوان و خانواده، معرفی تازه‌های نشر کتب قرآنی و معارفی، کودک و هنرهای قرآنی، نماز و نگرش در آفرینش طبیعت الهی» منتشر و در فضای مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

سیده‌فردوس رضوی
انتهای پیام
captcha