کمک ۵ میلیارد ریالی اوقاف ناحیه دو اصفهان برای مبارزه با کرونا
کد خبر: 3891940
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله بیدرام خبر داد:

کمک ۵ میلیارد ریالی اوقاف ناحیه دو اصفهان برای مبارزه با کرونا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان گفت: با توجه به شیوع کرونا و آسیب اقشار کم‌درآمد، بسته‌های معیشتی در قالب طرح «افق» و طرح «آستان مهربانی» تهیه و در سطح ناحیه دو اصفهان، میان خانواده‌های آسیب‌پذیر توزیع شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله بیدرام، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان گفت: ۱۷۰۰ بسته معیشتی برای خانواده‌های نیازمند با همت مراکز افق بقاع شاخص ناحیه دو و با بهره‌مندی از ظرفیت خیرین با ارزشی بالغ بر ۴ میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال تهیه و در یک ماه اخیر در بین خانواده‌های نیازمند اصفهان توزیع شد.

وی ادامه داد: این بسته‌های معیشتی شامل اقلام اساسی مردم از جمله ماکارونی، روغن، گوشت، رب، برنج، حبوبات، سویا و... است که بین ۱۷۰۰ خانوار توزیع شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله بیدرام اظهار کرد: با رعایت توصیه‌های بهداشتی و پروتکل‌های تعیین شده و با توکل و توسل به خداوند و ائمه از مرحله همه‌گیری شیوع کرونا گذشته و این بیماری قطعاً ابتلا و امتحان الهی است و امیدواریم به شایستگی از این مرحله عبور کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان اضافه کرد: طبق فرموده رهبر انقلاب، بیم حمله بیولوژیک در این بیماری وجود دارد و نظام سلطه و استکبار در مظان آن هستند؛ لذا احتیاط و پیشگیری‌های لازم ضرروی است.

وی در مورد توزیع بسته‌های بهداشتی افزود: بسته‌های توزیع شده شامل ماسک، مواد ضدعفونی، دستکش، ژل و.... است که ارزشی بالغ بر ۳۱۹ میلیون ریال دارد.

این مقام مسئول از دیگر اقدامات بقاع متبرکه و اداره ناحیه دو را ضد‌عفونی کردن بقاع خصوصاً محدوده و محلات حرم‌های مطهر اعلام کرد که از سوی ۱۸۰ نفر از خادمان بقاع و بسیجیان صورت پذیرفته و بیش از ۲۲۰۰ لیتر مواد ضد‌عفونی‌کننده با ارزشی بیش از ۳۴۹ میلیون ریال مصرف و محله‌های اطراف بقاع متبرکه را به طور خودجوش در ۸۰ نوبت ضد‌عفونی کردند.

حجت‌الاسلام بیدرام تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه هرساله در این ایام مراسم جشن‌های مختلفی در سطح گسترده در بقاع متبرکه برگزار می‌شد، در ایام و اعیاد شعبانیه و نوروز بیش از 20 ویژه برنامه از سوی مراکز افق بقاع متبرکه از کنار مضجع شریف امامزادگان با ارزشی بالغ بر 30 میلیون ریال تهیه و به طور همزمان از شبکه‌های مجازی پخش شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ناحیه دو اصفهان خاطر نشان کرد: ویژه‌برنامه تلویزیونی از امامزاده محسن‌(ع) و امامزاده ابوالعباس خوراسگان تحت عنوان «توسل خانگی» از شبکه اصفهان روی آنتن رفت‌.

انتهای پیام
captcha