هشدار نسبت به شیوع کرونا در قدس اشغالی
کد خبر: 3891641
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

هشدار نسبت به شیوع کرونا در قدس اشغالی

رئیس جمعیت امدادرسانی پزشکی فلسطین نسبت به شیوع بیماری کرونا در قدس اشغالی و مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی هشدار داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، «مصطفی البرغوثی» رئیس جمعیت امدادرسانی پزشکی و دبیرکل اقدامات ملی فلسطین، نسبت به انتشار ویروس کرونا در قدس اشغالی و منطقه (ج) که تحت اشغال کامل رژیم صهیونیستی است و 60 درصد از مساحت کرانه باختری را در بر می‌گیرد، در نتیجه بی‌توجهی و تبعیضات مقامات اسرائیلی هشدار داد.
 
وی در دیدار از منطقه «جبع» واقع در شمال شرقی قدس که به همراه تیم پزشکی سیار مرکز امدادرسانی فلسطین انجام شد، گفت: ساکنان این منطقه نسبت به سرایت بیماری کرونا از طریق شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف هراس دارند و نگرانند که این منطقه به وسیله نیروهای اشغالگری که به‌طور مکرر به آنها حمله می‌کنند، آلوده به ویروس کرونا شود.
 
وی افزود: تمام کارگران مجموعه‌های روستایی از زمان آغاز کرونا، از کار کردن نزد اسرائیلی‌ها دست کشیده‌اند، اما آنها نیاز شدیدی به حمایت معیشتی برای برطرف کردن احتیاجات خود در مناطقی هستند که با ادامه شهرک‌سازی صهیونیستی در معرض تهدید است.
 
در همین رابطه، نماینده این منطقه نیز تأکید کرد که مرکز امدادرسانی پزشکی فلسطین تنها مرکزی است که خدمات بهداشتی و پزشکی به مردم این منطقه ارائه می‌دهد و مقامات اسرائیلی هیچگونه تدابیر پیشگیرانه‌ای اتخاذ نکرده‌اند.
انتهای پیام
captcha