۱۰ وقف جدید در تربت‌جام به ثبت رسید
کد خبر: 3891163
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

۱۰ وقف جدید در تربت‌جام به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف تربت‌جام گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ وقف جدید توسط خیران و نیکوکاران در این اداره ثبت شده است.

10 وقف جدید در تربت‌جام به ثبت رسیداحمد محمدیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌جام، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: همزمان با آغاز سال نو، 10 وقف به ارزش 18 میلیارد و 770 میلیون ریال شامل آب و اراضی، خانه عالم، دارالقرآن، مسجد و زمین در این شهرستان از سوی افراد نیکوکار وقف شد و در این اداره به ثبت رسید.

وی با معرفی وقف‌های انجام شده در این شهرستان افزود: موقوفه‌ها شامل ۱۲ ساعت «آب و اراضی» در روستای مخالفگاه، «دارالقرآن» در روستای سماخون و تغزعلیا، «خانه عالم» در روستای سمسرای علیا, حیا نو, محمد آباد و سما خون، وقف یک باب مسجد در شهر تربت‌جام و یک وقف جهت توسعه مسجد و حسینیه در روستای شیخلو و «یک قطعه زمین» در روستای ابدال آباد است.

محمدیان بیان کرد: سوره عصر منشور بهره‌وری در قرآن کریم است و خداوند در این سوره بر عمر انسان که تنها سرمایه اوست تأکید می‌ورزد و راه بهره‌وری از آن را در راستای شکوفایی استعدادهای فردی و اجتماعی به او نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: خداوند در سوره عصر از ایمان به‌عنوان قوه محرکه و معدن انگیزه‌سازی انسان که نقش کلیدی در بهره‌وری دارد یاد می‌کند و نتیجه آن، ایمان در عمل صالح مخلصانه در بُعد فردی و اجتماعی پدیدار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف تربت‌جام گفت: سفارش به حق (امر به معروف و نهی از منکر) و صبر، دو لازمه بهره‌وری فردی و اجتماعی است و فرصت ماه‌های پرفضیلت شعبان و رمضان بهترین زمان استفاده بهینه در انجام عمل صالح و باقیات الصالحات است.

وی با اشاره به نامگذاری سال «جهش تولید» ادامه داد: افزایش تولید و ارتقای بهره‌‌وری، دو عامل اصلی «جهش تولید» هستند و بالا رفتن کمیت و کیفیت تولید داخلی موجب اشتغال‌زایی، امنیت شغلی و رونق اقتصادی می‌شود و موقوفات می‌توانند به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی نقشی برجسته در جهش تولید داشته باشند.

محمدیان با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری برای رزمایش انفاق در ماه‌های شعبان و رمضان اظهار کرد: اوج و قله انفاق، سنت حسنه وقف است که پایدارترین آن‌هاست و فرق آن با هبه، بخشش و صدقه، ماندگار بودنش است، خیران و نیکوکاران در انفاق‌های خود، نیازهای روز جامعه با توجه به شرایط فعلی کشور در مبارزه با ویروس کرونا و کمک به امرار معاش نیازمندان را مدنظر داشته باشند و بخشی از اموال خود را در راه تأمین دارو، هزینه‌های درمان، علم و فن‌آوری، تحقیق و پژوهش انفاق کنند. با انجام این سنت نبوی و سیره علوی هم نام خود را ماندگار خواهند کرد و هم با کمک به هم‌نوعان، توشه و ذخیره‌ای برای روز حساب خود پیش خواهند فرستاد.

انتهای پیام
captcha