توکل توأم با رعایت بهداشت، اضطراب را از بین می‌برد
کد خبر: 3887268
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص):

توکل توأم با رعایت بهداشت، اضطراب را از بین می‌برد

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) ضمن آرزوی سال خوب برای هم‌وطنان، اظهار کرد: ما باید با رعایت بهداشت و توسل و دادن صدقه، امور را به خدا واگذاشته و به او توکل کنیم.

توکل به خدا در کنار رعایت بهداشت اضطراب را از بین می‌بردبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین علوی مهر، قرآن‌پژوه و عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) در پیام نوروزی خود که در اختیار ایکنا قرار داده است، گفت: در اوایل سال 1399 هجری شمسی قرار داریم؛ آغاز این سال مصادف با شهادت امام کاظم(ع)، هفتمین امام شیعیان بود که در 25 رجب به شهادت رسیدند و طبیعتاً مردم ما به خاطر علاقه و ارادتی که به اهل بیت(ع) دارند، این روز را گرامی داشتند و تکریم کردند.

همچنین ایام سال نو را خدمت همه هموطنان عزیز تبریک می‌گویم و ان‌شاءلله سال خوب و دور از خطرات و حوادث بد را داشته باشیم. همان طور که سال جدید را آغاز کرده‌ایم از خدا بخواهیم که درون و قلب ما را متحول کند تا در سال جدید ایمان، کردار و صفات نیکوتر و بهتری داشته باشیم.

این ایام همچنین با حادثه بسیار سخت و بیماری کرونا مصادف شده است که همه کشورها را فراگرفته و مردم ما را هم در اضطراب قرار داده است؛ نخستین توصیه بنده این است که باید از اضطراب و ترس از این بیماری بپرهیزیم، زیرا اضطراب و ترس روحیه و سیستم ایمنی بدن ما را تضعیف می‌کند. همچنین بر همه لازم است که نکات بهداشتی را با نهایت دقت و در عین صرفه‌جویی در مصرف آب رعایت کنیم؛ توکل بر خدا داشته باشیم و اذکاری چون «لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم» را زیاد تکرار کنیم؛ در این ایام صدقه زیاد بدهیم تا از آفات و امراض و بلایا دور شویم.

باید بدانیم آنچه خدا برای مقرر کرده است، رخ خواهد داد؛ ما برای همه مردم دنیا و ملت ایران آرزوی سلامتی و عافیت داریم، ولی باید بدانیم که آیه شریفه فرموده است: «قُلْ لَنْ يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ؛(توبه/51) بگو جز آنچه خدا براى ما مقرر داشته هرگز به ما نمى‌‏رسد؛ او سرپرست ماست و مؤمنان بايد تنها بر خدا توكل كنند» هرگز چیزی جز آنچه خدا برای ما نوشته است، برای ما پیش نخواهد آمد و خدا مولی و سرپرست ما است و مومنان باید بر خدا توکل داشته و امور را به خدا واگذار کنند.
ما باید با رعایت بهداشت و توسل و دادن صدقه امور را به خدا واگذاشته و به او توکل کنیم. باز هم سال خوبی را برای همه آرزومند هستم
والسلام علیکم

انتهای پیام
captcha