ثبت ۳۶ وقف جدید در یزد
کد خبر: 3884034
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

ثبت ۳۶ وقف جدید در یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از ثبت ۳۶ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

ثبت ۳۶ وقف جدید در یزدحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا یزد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به طور میانگین هر ۱۰ روز یک وقف جدید در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان یزد به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۶ وقف جدید به مجموع موقوفات استان یزد اضافه شده است افزود: شهرستان‌های یزد با ۱۷ وقف و تفت با ۱۰ وقف، از شهرستان‌های پیشتاز در ثبت وقف در سال ۹۸ هستند.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده با تاکید بر اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را مرتفع کرد تصریح کرد: وقف یک دولت کوچک است و ظرفیت‌های بالقوه حوزه وقف می‌تواند بهترین کمک را به دولت برای رفع نیاز‌های مردم داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار در حوزه موقوفات دشوار است گفت: در صورت ادای حق وقف، موقوفه شریک بسیار خوبی برای سرمایه گذاران است.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف زمینه را برای ورود سرمایه گذار برای سرمایه گذاری بر روی موقوفات را فراهم کرده است و در ازای آبادنی موقوفات، منفعتی که سرمایه گذار ایجاد می‌کند به سرمایه گذار هم نفع می‌رساند.

انتهای پیام
captcha