توصیه‌های بهداشتی برای خرید در شرایط شیوع كرونا
کد خبر: 3883956
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵

توصیه‌های بهداشتی برای خرید در شرایط شیوع كرونا

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، لزوم رعایت نکات بهداشتی در هنگام خرید مایحتاج روزانه را به‌عنوان یکی از راه‌های پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانست و به ارائه توصیه‌هایی در هنگام خرید پرداخت.

به گزارش ایكنا از فارس، سیامک شمس، رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز عصر یكشنبه، 18 اسفندماه در جمع خبرنگاران لزوم رعایت نکات بهداشتی در هنگام خرید مایحتاج روزانه را به‌عنوان یکی از راه‌های پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانست و گفت با توجه به زمان ماندگاری ویروس کرونا در محیط و آلودگی احتمالی مواد غذایی که از بیرون تهیه می‌شود لازم است شهروندان در زمان خرید مواد غذایی از سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروشی‌ها نکات بهداشتی را با نهایت دقت رعایت کنند.

وی با بیان اینكه در مورد خرید مایحتاج منزل باید یک نفر مأمور خرید باشد، تأكید كرد: خرید روزمره به خریدهای پنج تا ۱۰ روز یک بار تبدیل شود.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: تا آنجا که می‌‌توانید از همراه بردن گوشی و کیف پول با خود پرهیز کرده و فقط عابر بانک خود را، آن هم در کیسه پلاستیکی تمیز همراه ببرید و ‌بعد از هر تماس با پوز و تماس با دستگاه خودپرداز آن را داخل همان کیسه بیاندازید.

شمس با تأكید بر اهمیت ضدعفونی محصولات و اقلام خریداری شده قبل از مصرف افزود: پس از خرید، مواد خریداری شده را ابتدا در ورودی منزل و در سطحی که از قبل آماده کرده‌‌اید قرار داده و پس از جابه جایی و ضدعفونی تک تک خریدها، مجدد سطح را به وایتکس ۰.۰۵ درصد و یا الکل ۷۰ درصد آغشته و سپس با دستمال کاغذی تمیز و آن را در سطل زباله درب‌دار بیاندازید.

وی از شهروندان خواست تا به هیچ‌وجه از دست‌فروشان و دوره‌گردان مواد غذایی خرید نکنند و از خرید اجناس فله‌ای و فاقد پوشش که غیر قابل گندزدایی هستند، خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha