خطبه فدکیه دنیایی از معارف دین است
کد خبر: 3874293
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه بنیاد تعاون سپاه:

خطبه فدکیه دنیایی از معارف دین است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام سیدمهدی مجیدی خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) را دنیایی از معارف دین معرفی کرد و گفت: فدک از دیدگاه امام موسی کاظم(ع) حاکمیت اهل بیت(ع) در کره عالم است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ویژه‌برنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) صبح امروز، ششم بهمن‌ماه با حضور جمعی از پاسداران و بسیجیان در هیئت حسینیه فاطمة‌الزهرا(س) سپاه استان تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدمهدی مجیدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون کل سپاه در این برنامه ضمن تسلیت ایام فاطمیه، غضب فاطمه(س) را غضب خدا خواند و گفت: آن بانوی بزرگوار تمام زندگی‌اش را وقف ولایت کرد و از این‌رو در دنیا بی‌نظیر بود.
وی با بیان اینکه در اسلام به هیچ چیز به اندازه ولایت توجه نشده است، ادامه داد: دختر پیامبر(ص) بزرگ‌ترین الگوی عالم بود و در ادای این حق بزرگ در حد کمال عمل کرد.
این مقام مسئول افزود: اگر کل دین را مانند دانه‌های تسبیح تشبیه کنیم، ولایت نقش نخ این تسبیح را برعهده دارد که محور کل دین است.
وی با تأکید بر اینکه ولایت اهل بیت محور دین است، اظهار کرد: سرتاسر وجود حضرت فاطمه(س) در توجه به حوزه ولایت حرف اول را می‌زند؛ باید در نظر داشت این توجه‌ها از جایگاه همسری حضرت علی(ع) نبود بلکه از جایگاه ولایت‌پذیری آن حضرت بود. حضرت زهرا(س) بزرگ‌ترین شخصیت در ادای حق ولایت و از همه در این راه جلوتر بود.
حجت‌‌الاسلام مجیدی مطرح کرد: ما به عنوان شیعه باید نگاه الگویی به آن بانوی مطهره داشته باشیم چراکه حضرت زهرا(س)، آبرو و همه دارایی‌اش را تقدیم این مسیر کرد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه بنیاد تعاون کل سپاه، شاخص ولایت‌مداری را بسیار مهم دانست و یادآور شد: وصیت پیامبر اسلام(ص) برای حفظ دین سفارش به پیروی از کتاب خدا و عترت و اهل بیتش بود و امروز این توصیه به نقل از همه مسلمانان مخصوصا علمای اهل سنت است.
وی در ادامه خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) را دنیایی از معارف دین معرفی کرد و گفت: فدک از دیدگاه امام موسی کاظم(ع) حاکمیت اهل بیت(ع) در کره عالم است.
خطیب حسینیه فاطمة‌الزهرا(س) اظهار کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) در خطبه فدکیه قرآن را با صبوری به‌طور کامل معرفی می‌کند، چراکه ایشان رسالت پدرش را دارد و حامی ولایت و مروج دین است.
وی با بیان اینکه حقیقت قرآن عجین با ولایت و امامت است، اضافه کرد: قرآن منجی است، باید آن را بشناسیم و مسیر آن را درک کنیم، کسی که قرآن‌شناس باشد، اهل بیت‌شناس هم می‌شود.
حجت‌الاسلام مجیدی در پایان بیان کرد: کسی که قرآن را بشناسد بعید است در خانه اهل بیت(ع) نرود، هر کس حقیقت قرآن را بفهمد هیچ‌گاه در خانه حضرت زهرا(س) را آتش نمی‌زند.
محمد فرخی
انتهای پیام
captcha