یادواره شهدا نباید تبدیل به مجلس ختم باشکوهی شود
کد خبر: 3873379
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

یادواره شهدا نباید تبدیل به مجلس ختم باشکوهی شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه گفت: یادواره شهدا نباید تبدیل به مجلس ختم باشکوهی شود، بلکه باید جلسه بصیرت‌بخشی باشد و جوانان با انرژی بالا در راه نظام و انقلاب از آن خارج شود.

بصیرت‌افزایی مهمترین هدف برگزاری یادواره شهدا استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار احمد حق‌طلب، مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران، شامگاه گذشته، اول بهمن‌ماه در اولین دوره توانمندسازی دبیران یادواره شهدای سراسر کشور در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد اظهار کرد: این اولین کارگاهی است که از سوی سازمان حفظ بنیاد و نشر ارزش‌های مقدس سپاه و بسیج برگزار می‌شود و امیدواریم آغاز خوبی برای ادامه کار باشد، ما از بهترین افرادی که در این حوزه تخصص داشته و عالم و عامل در برگزاری یادواره بودند نیز دعوت کردیم.

وی در خصوص ضرورت برگزاری اینگونه برنامه‌ها بیان کرد: در سال بین ۱۵ تا ۲۰ هزار یادواره در کشور برگزار می‌شود که طبق آمار ۲۰ هزار و ۳۰۰ یادواره در سال ۹۶ برگزار شد که رکورد را شکست.

حق‌طلب ادامه داد: اگر به‌طور متوسط مخاطبان را در یادواره ۵۰۰ نفر در نظر بگیریم، حدود ۱۰ میلیون نفر در سال مخاطب در یادواره داریم این در حالی است که در یادواره‌های مهم نیز میزبان ۵۰۰۰ مخاطب نیز بوده‌ایم.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران عنوان کرد: با برگزاری یادواره‌ها فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود. بخش عمده حضور پرانگیزه جوانان برای نبرد با گروهک‌های تروریستی عمده آنان به‌واسطه این است که فرهنگ دفاع مقدس را ترویج و توسعه دادند.

حق‌طلب با بیان اینکه یادواره شهدا یک فرصت برای ماست، افزود: اگر دنیای استکبار این امکانی که شما دارید، در اختیار داشت، ببینید چطور از آن استفاده می‌کرد. رهبری فرمودند: «دفاع مقدس به انقلاب اسلامی فرصت تنفس داد». ایشان به‌طور مداوم درباره موضوع ایثار و شهادت و دفاع‌مقدس صحبت داشتند.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران بیان کرد: یکی از اهداف ما در یادواره‌ها ادای دین به شهداست که این کمترین کار برای شهداست و هدف دیگر بزرگداشت مقام شامخ خانواده شهداست، اما هدف اصلی ما در برگزاری این یادواره‌ها انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان و نوجوان است. دشمن از این فرهنگ شهادت و ایثار واهمه دارد و بیشتر از اینکه از امکانات نظامی ما بترسد از روحیه ملت ما ترس دارد.

وی ادامه داد: اگر این تشییع میلیونی برای سردار سلیمانی و همرزمانش برگزار نمی‌شد برخورد دشمن با انتقامی که از آنان گرفتیم شکل دیگری داشت و ممکن بود اقدام سنگینی علیه ما انجام دهند، اما حضور میلیونی مردم وحشت را در دل دشمن ایجاد کرد. مقام معظم رهبری نگران هستند دفاع مقدس که تبلور فرهنگ جهادی در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است دچار تحریف و فراموشی شود، آیا این نگرانی به جا است یا نه؟ ما در قبال این نگرانی چه کاری باید انجام دهیم؟

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران عنوان کرد: بیش از ۳۰ سال از دفاع مقدس می‌گذرد و فرصت برای فراموشی و تحریف بیشتر است. چه کنیم این نگرانی رهبری برطرف شود و چگونه در این یادواره‌ها به بهترین نحو عمل کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را به بهترین شکل توسعه دهیم؟ اول اینکه در یادواره‌ها مخاطبان زیادی از قشر‌ها و اقلیت‌های مذهبی و قومیت‌های مختلف و جریانات سیاسی مختلف حضور پیدا کنند و دوم روی جوانان که آینده‌سازان کشور هستند باید تمرکز کنیم، چرا که دشمن جوانان ما را هدف قرار داده است.

وی گفت: این یادواره‌ها نباید تبدیل به مجلس ختم باشکوهی شود، بلکه باید جلسه بصیرت‌بخشی باشد و جوانان با انرژی بالا در راه نظام و انقلاب از جلسه خارج شود.

انتهای پیام
captcha