شرکت بیش از ۵ هزار مددجوی کمیته امداد در طرح ترنم نور
کد خبر: 3871643
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

شرکت بیش از ۵ هزار مددجوی کمیته امداد در طرح ترنم نور

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اجرای طرح ترنم نور، گفت: این طرح شامل روخوانی، روان خوانی، تجوید، قصص قرآنی، تفسیر و حفظ قرآن کریم است که با شرکت دو هزار و ۹۲ نفر از مددجویان در ماه مبارک رمضان و سه هزار و ۳۰۵ نفر در مابقی ایام سال برگزار شده است.

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، امروز، 24 دی در جمع خبرنگاران با بیان اهمیت ارائه آموزش های اثرگذار به خانواده های تحت حمایت، اظهار کرد: افزایش و تقویت مبانی فکری و فرهنگی مددجویان مهم‌ترین پیش‌نیاز برای توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی آن‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، کودکان، سالمندان، دانش آموزان، دانشجویان و زوج‌های جوان تحت حمایت برگزار می شود، افزود: در ۹‌ماهه سال جاری ۲۰ هزار نفر از این دوره‌های آموزشی بهره مند شده اند که ۸۴۱ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان هزینه درپی داشته است.

اهرابی آموزش مددجویان در دو بخش آموزش خانواده و کانون های فرهنگی را از دیگر بخش های آموزشی این نهاد برشمرد و ادامه داد: در بخش آموزش خانواده ۱۴ هزار و ۷۱۳ نفر و در بخش کانون های فرهنگی سه هزار و ۶۴۰ نفر از برنامه های آموزشی بهره مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اجرای طرح ترنم نور را از بخش های حائز اهمیت در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: این طرح شامل روخوانی، روان خوانی، تجوید، قصص قرآنی، تفسیر و حفظ قرآن کریم است که با شرکت دو هزار و ۹۲ نفر از مددجویان در ماه مبارک رمضان و سه هزار و ۳۰۵ نفر در مابقی ایام سال برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری سرفصل های آموزشی با موضوعات مهارت های زندگی، سبک های تربیت فرزند، آموزش مستقیم پیشگیری از اعتیاد، خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۱هزار و ۶۹ نفر از مددجویان این آموزش ها را فرا گرفته اند.

اهرابی ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت، تقویت باورهای دینی، آگاه‌سازی و آموزش به زوج‌های جوان و تلاش در راستای موفقیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان را از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در حوزه فرهنگی عنوان کرد.

وی اجرای طرح فلاح را از دیگر برنامه های فرهنگی این نهاد برشمرد و افزود: دو هزار و ۱۵۲ جلسه به صورت سنتی و هیئتی در منازل مددجویان برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha