خون شهدا موجب تقویت اعتماد به نفس مردم و مسئولان در تحقق آرمان‌های انقلاب شده است
کد خبر: 3870374
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

خون شهدا موجب تقویت اعتماد به نفس مردم و مسئولان در تحقق آرمان‌های انقلاب شده است

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار گیلان گفت: باور داریم که خون شهیدان موجب تقویت اعتماد به نفس مردم و مسئولان برای تلاش بیشتر جهت توسعه و بالندگی کشور و تحقق کامل همه آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز، 18 دی‌ماه در جلسه ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به تقارن ایام با مناسبت‌های مهم سیاسی و اجتماعی و مذهبی، اظهار کرد: در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بزرگ‌بانوی جامعه توحیدی قرار داریم که زندگی ارزشمند و موثر ایشان در گسترش دین مبین اسلام و تشیع بی‌بدیل است.

وی با اشاره به سالروز قیام تاریخی مردم قم در 19 دی‌ماه و نقش‌آفرینی این حرکت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، افزود: قم شهر خون و قیام است، زیرا نقطه عطف مبارزات انقلابی محسوب می‌شود و اندیشه‌های مترقی بنیانگذار جمهوری اسلامی در به ثمر نشستن آن با عنایت خداوند باری تعالی و کمک فرزندان ملت و تقدیم شهدای فراوان اثرگذار بوده است.

استاندار گیلان پیروزی را وعده خداوند برای مردمی دانست که با توکل به قدرت لایزال الهی سرنوشت خویش را تعیین می‌کنند و گفت: باید از فرصت دهه مبارک فجر برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 63 شهید گیلانی انقلاب استفاده کنیم.

زارع رشد و شکوفایی و بالندگی انقلاب اسلامی را مدیون و مرهون خون شهدا دانست و اضافه کرد: همواره این خون شهداست که در طول چهار دهه گذشته و پس از آن انقلاب را بیمه کرده است. طی روزهای اخیر نیز مجددا شاهد برکات و اثرات خون شهیدانی همچون سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در پویایی انقلاب و شکوفایی نظام و اعتلای آرمان‌های آن بودیم.

وی ادامه داد:‌ اگرچه اقدام تروریستی دولت و رئیس جمهور آمریکا در صحنه بین‌المللی موجب انزجار و محکومیت ملت‌های آزادی‌خواه جهان قرار گرفت، اما بخشی از حاکمیت آمریکای جنایتکار نیز این حرکت را مذموم و تقبیح کردند.

استاندار گیلان وحدت و اجماع ملی را دستاورد خون شهید سلیمانی دانست و عنوان کرد: ملت ایران در مراسم تشییع سردار سلیمانی بر حمایت از انقلاب و پشتیبانی از نظام اسلامی پافشاری کردند و در جای جای این کشور شاهد وفاق و انسجام کم‌نظیر مردم بودیم.

وی ایام شهادت سردار سلیمانی را روزهای تلخ و دشواری دانست که ایران را سراسر عزادار و سیاه‌پوش کرده و گفت: باور داریم که خون شهیدان موجب تقویت اعتماد به نفس مردم و مسئولان برای تلاش بیشتر جهت توسعه و بالندگی کشور و تحقق کامل همه آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

زارع با تاکید بر لزوم استفاده از وفاق، وحدت و انسجام ملی حاصله از خون شهدا به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی، خاطرنشان کرد:‌ انتخابات اسفندماه امسال یک رویداد مهم سیاسی و اجتماعی است و لذا باید از همدلی و وحدت ایجاد شده برای مشارکت حداکثری در انتخابات استفاده کنیم، زیرا این مشارکت یکی از مولفه‌های مهم اقتدار نظام است و حمایت مردم از دستاوردهای انقلاب را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت خوبی برای تقویت وحدت و همبستگی ملی است، افزود: نباید با بدسلیقگی یک سخنران یا یک برنامه حاشیه‌دار در مناسبت‌های پیش رو به ویژه در دهه فجر حلاوت این وحدت مردم و مسئولان را تلخ کنیم.

استاندار گیلان انقلاب اسلامی ایران را از حیث نقش‌آفرینی و مشارکت حداکثری مردم در شکل‌گیری آن کامل‌ترین انقلاب دنیا دانست و متذکر شد:‌ به اذعان اندیشمندان تاریخ و سیاست جهان انقلاب اسلامی نه تنها در قرن بیستم، بلکه در قرون گذشته در میزان مشارکت مردم قابل مقایسه با هیچ انقلابی نیست.

زارع رای 98.2 درصدی به جمهوری اسلامی ایران را یک ارزش بزرگ سیاسی و اجتماعی دانست و اضافه کرد: نظام اسلامی کارنامه درخشانی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و عمرانی و آبادانی دارد و لذا در دهه مبارک فجر باید از ظرفیت اقشار مختلف مردم در شهر و روستا برای تبیین این دستاوردها استفاده کنیم.

استاندار گیلان خواستار تقسیم کار در کمیته‌های ستاد دهه فجر استان شد و خاطرنشان کرد: مردم باید صحنه‌گردان اصلی ویژه‌برنامه‌ها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و... در ایام‌الله دهه فجر باشند.

وی همچنین بر لزوم برجسته‌سازی شهدای گیلانی انقلاب شد و عنوان کرد: قطعه شهدای گیلانی انقلاب در گلزار شهدای رشت باید ساماندهی شود. همچنین یادواره شهدای انقلاب اسلامی گیلان در مرکز استان برگزار خواهد شد، زیرا شهرستان رشت بیشترین شهدای انقلاب را دارد.

زارع دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و حضور فعال مسئولان در برنامه‌های دهه فجر را خواستار شد و تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم و بارز انقلاب اسلامی حضور و نقش‌آفرینی بانوان در همه عرصه‌های نظام است. بانوان در جریان پیروزی انقلاب و استمرار موفقیت‌های آن نقش موثر و بسزایی داشتند و امروز شاهد ارتقای شاخص‌های دانش، آگاهی، علم و آموزش بانوان هستیم؛ به گونه‌ای که در تمام کشورهای منطقه و دنیا جزو برترین‌ها هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه 22 بهمن امسال اولین جشن پیروزی در شروع دهه پنجم است، خاطرنشان کرد: باید زمینه جشن و شادمانی و نشاط مردم را از طریق ارائه خدمات رایگان به ویژه برای روستاییان فراهم کنیم.

وی افتتاح پروژه‌های متعدد عمرانی در دهه فجر را زمینه‌ساز رضایتمندی بیشتر مردم دانست و یادآور شد: کیفیت پروژه‌های افتتاح شده مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha